Mælkemængde - 8 mdr.

18. januar 2012

Kategori:
Alder:
8 mdr.

Mælkemængde - 8 mdr.

Kære Helen.

Det går rigtig godt med Emil nu. Det tog os en uge, så sov han hele natten, og jeg mener HELE natten! Lidt vildt faktisk!

De 2 første dage, fik han en lille mundsmag hos mig, når han vågnede. Jeg stoppede igen, inden nedløbsrefleksen gik igang, og så lod jeg ham ligge ved siden af mig med sutten i munden og mit bryst ved kinden. Det accepterede han fuldt ud og faldt så i søvn der.

Efter de 2 dage, tog jeg ham over og lagde ham ved siden af mig og så gav jeg ham kun sutten og den første dag også brystet mod kinden, det accepterede han også villigt og faldt igen i søvn. 4. dag kom han over og fik sutten, men uden brystet ved kinden. Det gik også fint.

5. dag tog min kæreste ham og trøstede ham. Det var han dog ikke helt tilfreds med. Så tog han ham med over ved siden af sig, hvor han så faldt til ro. 6. dag tog min kæreste ham bare op og trøstede ham lidt, gav ham sutten og lagde ham ned igen, hvorefter han faldt i søvn og 7. dag fik han bare sutten. Og siden har han bare sovet! Eller dvs. han kan godt finde på at rumstere en enkelt gang ml 2-5, men han falder som regel selv i søvn igen uden, ...

Annonce

... vi behøver at gå over til ham.

Men, for der er et men. Nu er jeg jo gået ret drastigt ned i amninger, så nu får han kun 3 amninger i døgnet. Han bliver ammet, når han bliver puttet v. 19-19.30-tiden. Her tager han sig en god tår. Så beder han ikke om noget igen i løbet af natten - overhovedet... Han vågner slet ikke for at få mælk mere! Derfor har jeg besluttet mig for at amme ham om formiddagen efter han fået frugtmos og inden han bliver puttet, selvom du frarådede det. Men det tager tilsyneladende ikke noget af hans appetit til frokosten, for han spiser lystigt sin frokost. Så får han igen en ammetår om eftermiddagen, efter han har fået lidt snack der i form af lidt mos, frugt i både, kiks, yoghurt (beregnet til 7 mdr) el. lign.

Han er således oppe på 5 måltider om dagen, hvor han får vand af kop til, og 2 amninger hhv formiddag og eftermiddag og så den sidste til putning. Men er det nok? Jeg ved jo, han har brug for mælk. Det er ikke nogle store ammetår han får der til formiddag og eftermiddag. Det er mest bare lige en lille hyggetår.

Hilsen Dorthe

PS: Jeg har skrevet 8 mdr., for det bliver han på fredag.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

14. marts 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Kold modermælkserstatning

Hej Helen Bare et kort spørgsmål fra mig denne gang. Min lille pige er nu...

12. marts 2024 | Sovevaner | 8 mdr.

Lære at sove uden bryst

Kære Helen Jeg skriver til dig med en bekymring i forbindelse med at jeg...

Annonce

Viden om børn:

Fødsel

En graviditet varer normalt 40 uger, men naturen er ikke altid sådan, og nogle gange går fødslen igang før, andre gange senere. Føder du mellem uge 37+0 og 41+6 siger man, at du har født til tiden.

Mange kvinder oplever plukveer i graviditeten. Det er sammentræninger af musklerne i livmoderen, og det er måden, at livmoderen forbereder sig til fødslen på. I starten er disse sammetræninger uregelmæssige, men i takt med at fødslen nærmer sig, bliver sammentrækningerne mere...

Læs mere i Babylex

Omsorgsdage

Omsorgsdage er dage, hvor du med fuld løn kan holde fri sammen med dit barn.

Er du offentligt ansat, og er du blevet forælder efter den 1. oktober 2005, har du ret til 2 årlige omsorgsdage per barn. Retten gælder fra og med fødselsåret og til og med det år, hvor barnet fylder 7 år.

Hvis du er ansat i en privat virksomhed, vil det fremgå af din overenskomst, kontrakt eller lignende, om du har ret til omsorgsdage.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen :-)

Ja der er mange spørgsmål for tiden.... rart man får gode råd og information fra dig!

Håber du har nøglen til en bedre nattesøvn for os to "gamle"... vi trænger efterhånden til en go nats søvn...

...og tak for dine tidligere svar - guld!

Mange hilsner
Sanne, mor til tvillinger