Svar: influenzavaccination og amning
10. oktober 2011
Alder:
1 mdr.
Kære Noas mor
Det er egen læge eller Statens Seruminstitut der er bedst til at besvare det spørgsmål du sender i dag ...
Men min umiddelbare tanke vil være, at Noa vil få en vis form for beskyttelse via din modermælk, men fuld beskyttelse får han ikke.
Det er sådan at modermælken indeholder forskellige antistoffer og at dit immunsystem producerer stoffer, der gives videre til dit barn, så dit barn via modermælken får beskyttelse. Det er beskyttelse overfor flere forskellige sygdomme, forskellige vira og bakterier. Da du er blevet vaccineret, vil det derfor være nærliggende at gå ud fra, at en del af de stoffer der er i vaccinen naturligt vil blive overført til dit barn via modermælken og dermed give Noa lidt beskyttelse ...
Det er mit bud :) Håber du kan bruge dette videre.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske