Svar: Vil ikke ammes til natten mere
21. juli 2010
Alder:
11 mdr.
Kære Mette
Det er meget fint det du fortæller. Det er vigtigt at aflæse og følge barnet signaler omkring ammestop og at han selv er begyndt at sige fra inden putning er kun fint, med den alder han har :)
Du kan give ham mælk af kop eller vand af kop inden han skal sove og så bibeholde amningen om morgenen til han er et år eller så længe I begge trives med det.
Hans behov for mælk kan om dagen dækkes ved at han får et glas mælk til sin morgenmad og aftensmad, får en portion tykmælk, A38, yoghurt eller anden form for surmælksprodukt om eftermiddagen, får ost, smør, sovs og mælk som på anden måde naturligt indgår i madlavningen.
Der er ingen grund til at introducere en flaske med den alder han har :)
Så fortsæt endelig den gode gænge og følg hans signaler, det lyder meget fint det du fortæller og det er altid lettere at stoppe amning når barnet selv begynder at sige fra :)
Fortsat held og lykke, fortsat god weekend og rigtig god sommer.
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske