Brev:
Ændret adfærd - 23 mdr.
21. juli 2010
Alder:
23 mdr.
Ændret adfærd - 23 mdr.
Hej Helen
Jeg har en dejlig datter der fylder 2 her til august. Hun har altid været rigtig nem, og vi har næsten aldrig problemer med hende, men i den sidste uge er der sket et eller andet.
Aflevering i vuggestuen:
Før: Her kunne vi aflevere hende uden problemer, hun har altid elsket at komme i vuggestue og løb i pædagogernes arme.
Nu: Stort drama, hyl og skrig. Hun holder fast i mig og vil ikke have at jeg går. Jeg sætter mig ned og forklare hende at jeg skal på arbejde og at jeg kommer og henter hende senere. Herefter kysser jeg hende og siger farvel og må gå fra en helt ulykkelig datter.
Sove til middag hjemme
Før: Efter frokost læste vi bog og bagefter tog hun selv sin puttehund og sammen gik vi ud til barnevognen. Her sagde jeg godnat og puttede hende og gik fra hende. Så lagde hun sig til at sove uden problemer og uden vug eller køretur.
Hun sover mellem 1½ - 3 timer
Nu: Hun nægter at sove. Hun ligger og kalder og siger at hun er vågen nu. Jeg går ud og lægger hende ned og siger at hun skal sove. Hun bliver helt ulykkelig og meget hysterisk. Så kæmper vi et par timer hvor jeg til sidst tager hende op.
Børste tænder
Før: Vi havde en rigtig hyggestund med tandbørstningen hun var bare så dygtig. Hun viste mig hendes store løvemund og så børstede jeg ellers løs.
Nu: Først går det ok men efter ca 10 sek gider hun ikke og begynder at hyle. Jeg forsøger at opmuntre lidt men har ikke noget held.
Putte til nat ca. kl 19:45 20:00
Før: Vores putte ritual er at læse en bog og bagefter siger vi godnat til stuen og dukkevognen og så går vi sammen ind på hendes værelset og putter hende i tremmesengen. Så siger vi godnat og hun lægger sig ned og sover.
NU: Samme ritual og alt går godt, men når vi går fra hende bliver hun meget ked af det og så kører vi samme show som med middagsluren.
Hun virker meget træt og jeg kan ikke forstå hvorfor hun nu bliver ked af det,
Jeg ved godt at det nok ikke er de store problemer vi har med hende jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun har ændret sig.
Det skal dog lige siges at vi har boet hos mine svigerforældres hus i 14 dage fordi at de er på ferie og det har derfor været dejligt med have og grill. Vi bor selv i lejlighed uden gård eller altan.
Der er også ombygning i vuggestuen så vi må krydse den store legeplads om morgenen og hun kan ikke helt forstå hvorfor vi ikke kan lege i sandkassen.
Kan det være fordi at der har været for mange ændringer i hendes hverdag?
Eller er hun i en fase?
Det skal lige nævnes at jeg er gravid i 6 uge, jeg ved ikke om hun kan mærke det og det måske er derfor at hun har ændret sig.
Jeg håber at du kan hjælpe mig med at forstå hvad der sker med hende for det gør mig så ked, når jeg skal hører på hende græde.
Hilsen Helene