Ændret adfærd - 23 mdr.

21. juli 2010

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Ændret adfærd - 23 mdr.

Hej Helen

Jeg har en dejlig datter der fylder 2 her til august. Hun har altid været rigtig nem, og vi har næsten aldrig problemer med hende, men i den sidste uge er der sket et eller andet.

Aflevering i vuggestuen:

Før: Her kunne vi aflevere hende uden problemer, hun har altid elsket at komme i vuggestue og løb i pædagogernes arme.

Nu: Stort drama, hyl og skrig. Hun holder fast i mig og vil ikke have at jeg går. Jeg sætter mig ned og forklare hende at jeg skal på arbejde og at jeg kommer og henter hende senere. Herefter kysser jeg hende og siger farvel og må gå fra en helt ulykkelig datter.

Sove til middag hjemme

Før: Efter frokost læste vi bog og bagefter tog hun selv sin puttehund og sammen gik vi ud til barnevognen. Her sagde jeg godnat og puttede hende og gik fra hende. Så lagde hun sig til at sove uden problemer og uden vug eller køretur.
Hun sover mellem 1½ - 3 timer

Nu: Hun nægter at sove. Hun ligger og kalder og siger at hun er vågen nu. Jeg går ud og lægger hende ned og siger at hun skal sove. Hun bliver helt ulykkelig og meget hysterisk. Så kæmper vi et par timer hvor jeg til sidst tager hende op.

Børste tænder

Før: Vi havde en rigtig hyggestund med tandbørstningen hun var bare så dygtig. Hun viste mig hendes store løvemund og så børstede jeg ellers løs.

Nu: Først går det ok men efter ca 10 sek gider hun ikke og begynder at ...

Annonce

... hyle. Jeg forsøger at opmuntre lidt men har ikke noget held.

Putte til nat ca. kl 19:45 20:00

Før: Vores putte ritual er at læse en bog og bagefter siger vi godnat til stuen og dukkevognen og så går vi sammen ind på hendes værelset og putter hende i tremmesengen. Så siger vi godnat og hun lægger sig ned og sover.

NU: Samme ritual og alt går godt, men når vi går fra hende bliver hun meget ked af det og så kører vi samme show som med middagsluren.
Hun virker meget træt og jeg kan ikke forstå hvorfor hun nu bliver ked af det,

Jeg ved godt at det nok ikke er de store problemer vi har med hende jeg kan bare ikke forstå hvorfor hun har ændret sig.

Det skal dog lige siges at vi har boet hos mine svigerforældres hus i 14 dage fordi at de er på ferie og det har derfor været dejligt med have og grill. Vi bor selv i lejlighed uden gård eller altan.
Der er også ombygning i vuggestuen så vi må krydse den store legeplads om morgenen og hun kan ikke helt forstå hvorfor vi ikke kan lege i sandkassen.

Kan det være fordi at der har været for mange ændringer i hendes hverdag?
Eller er hun i en fase?
Det skal lige nævnes at jeg er gravid i 6 uge, jeg ved ikke om hun kan mærke det og det måske er derfor at hun har ændret sig.

Jeg håber at du kan hjælpe mig med at forstå hvad der sker med hende for det gør mig så ked, når jeg skal hører på hende græde.

Hilsen Helene

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng - fortsættelse

Kære Helen, Tusind tak for dine besvarelse. Jeg er meget lettet. De ting...

25. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 2 mdr.

2 årig dreng

Kære Helen, Jeg vil gerne starte med at skrive jeg er ordblind. Jeg håber...

7. marts 2024 | Renlighed | 23 mdr.

Tisse på potte

Kære Helen Først og fremmest igen tak for dit svar angående lur og...

5. marts 2024 | Opdragelse | 2 år, 1 mdr.

Vredes udbrud - 2 år, 1 mdr.

Hej Helen. Vores datter er nu 25 mdr og er en glad pige med et stort...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

Annonce

Viden om børn:

Klumpfod

Når børn fødes med en fod, der er bøjet indad, hvor fodsålen peger bagud og fodryggen fremad, så kalder man det klumpfod. Der er ca. 1 ud af 1000 børn der fødes med klumpfod og ca. halvdelen af disse har misdannelsen på begge fødder.

Man ved ikke hvorfor nogle børn fødes med klumpfod, men der er en vis arvelig tilbøjelighed. Man siger at risikoen for at føde et barn med klumpfod øges med en faktor 30, hvis en søster eller bror har lidelsen.

Drenge fødes hyppigere...

Læs mere i Babylex

Flyverdragter til børn

Flyverdragter er nødvendige, og de fleste børn starter med at bruge en flyverdragt, når de begynder at kravle omkring i 1 års alderen.

Flyverdragter er til leg udenfor - ikke til at sove i. De fleste flyverdragter er meget varme og kan også være lidt stive i stoffet, og nogle flyverdragter er faktisk så stive og tunge, at de gør det svært for barnet at bevæge sig rundt. Derfor kan det være en god idé at vælge en flyverdragt, som ikke er alt for tung, og som netop giver...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg har købt din bog om børn og mad, og igen må jeg virkelig rose din måde at skrive på, det er alletiders bog :-) Jeg har 3 af dine bøger og jeg er vild med dem :-)

Tak fra mor til dreng på 4 måneder.