Svar: Kan man droppe morgenamning?
25. april 2010
Alder:
6 mdr.
Kære mor
Det fungerer nogle gange bedst at lade være med at amme om morgenen og i stedet starte dagen med grød og så amme inden formiddagsluren i stedet. Det må I gerne gøre, hvis det lige nu vil virke bedst for jer.
På sigt, når du skal begynde at arbejde, vil det naturligt være svært at tilbyde hende mælken om formiddagen, hvis du ikke er hjemme, men så må hun evt. i stedet få lidt mme af en kop (eller flaske, hvis hun vil :)) inden hun bliver puttet til lur.
Børn behøver altså ikke nødvendigvis at blive ammet tidlig morgen, hvis de er ammet sen aften omkring midnat, vil de stadig have fået godt med mælk der og så er det fint at starte dagen med grød.
Nogle gange vil børn også have en rytme, hvor de får mælk kl. 20, sover til 01 hvor de ammes igen og står op og får grød - det er helt fint. Det vigtigste er at barnet både får sin mælk og sin grød og der skal naturligvis være plads til begge dele.
Jeg håber du kan bruge dette videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske