Brev:
Kan man droppe morgenamning?
25. april 2010
Alder:
6 mdr.
Kan man droppe morgenamning?
Hej Helen
I forlængelse af mit tidligere spørgsmål (som stadigt står i kø), der handler om hvilke ammemåltider der efterhånden skal droppes / skiftes ud, ville jeg høre omkring morgenmåltidet.
Om morgenen får en hun en lille ammetår når hun vågner mellem 5 og 6. Som regel har hun for travlt med at komme igang med dagen, så det bliver som regel til fem højest ti minutters amning. Ved 7 halv otte tiden plejer hun så at få sin morgengrød som hun tidligere har været rigtig glad for. Derefter får hun en stort ammemåltid ved 830 tiden.
Nu er det begyndt at være sådan at hun ikke rigtig har lyst til sin morgengrød mere, det bliver højest til et par skefulde, så er det slut. Vi har forsøgt med lidt forskellige grødtyper uden at det gjorde den store forskel. Både pulvergrød og hjemmelavet og med og uden frugt.
Hvad kan vi gøre for at hun får lyst til at spise sin morgenmad - da hun jo gerne på sigt skal droppe amningen og ikke grøden.
Venlig hilsen
en mor