Svar: Amning - 8 mdr.
12. januar 2010
Alder:
8 mdr.
Kære Lillepigens mor
De fleste børn vil i 8-9 måneders alderen trives rigtig godt med 3 amninger dagligt og i 10 måneders alderen skæres ofte ned til kun 2 amninger.
Det lyder som om at din datter har en fin og naturlig måde at regulere sit behov på og du må gå ud fra at de dage, hvor du ammer hende 4 gange dagligt, har hun brug for det. De dage hvor du ammer 3 gange er det passende og nogle nætter sover hun så igennem på kun 2 amninger :) Det er fint at du lader hende regulere det lidt selv, med den alder hun har.
Når hun skal passes, vil hun sandsynligvis kunne få lidt mælk af en kop inden hun skal puttes til middagslur og du kan amme hende aften og nat efter behov. Hvis hun ikke vågner og kræver brystet ekstra, så må du gå ud fra at hun ikke behøver mælken, hvorimod, hvis hun begynder at vågne op og virke søgende, så har hun sandsynligvis brug for en ekstra amning der.
Håber du kan bruge dette lidt videre, fortsat held og lykke :)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske