Brev:
Amning - 8 mdr.
12. januar 2010
Alder:
8 mdr.
Amning - 8 mdr.
Hej Helen.
Så er lillepigen 8 mdr. og er lige begyndt at kravle ;-)
Jeg har igen nogle spørgsmål omkring amning.
Lige nu bliver hun ammet tidlig morgen, midt dag, tidlig aften og sen aften. Men nogle nætter bliver hun kun ammet en gang. Enten sover hun så godt, at hun først vågner omkring kl. 3-4. (er godt nok kun sket få gange :-) ). Andre gange bliver hun lullet i søvn med sut eller en hånd på kroppen. Det er f.eks. når hun sover i mellem os, og en af os i søvne, luller hende videre i søvnen. Er det i orden at misse en amning om natten?
Jeg har altid ammet hende, når hun selv har meldt sig om natten, da hun ikke har været interesseret i at spise i søvne.
Til februar skal hun starte i dagpleje, og så forsvinder amningen jo midt på dagen? Er det så stadig i orden, at hun nogle dage ikke bliver ammet to gange om natten? Derved ryger hun jo ned på kun to amninger. Det kan jo også være hun automatisk melder sig mere om natten, når amningen midt på dagen forsvinder.
Hvad tror du?
Med venlig hilsen
Lillepigens mor