Svar: Hvornår skal jeg stoppe amningen?
19. april 2009
Alder:
10 mdr.
Kære Maibrit
Jeg synes det lyder som en god idé at stoppe amning, når Valdemar er kørt ind i pasningsordning og trives med at være der. Det er som du skriver en meget stor omvæltning at skulle passes ude og det er og vil naturligt være hårdt for ham at være væk fra dig i løbet af dagen.
Derfor vil netop amningen være en dejlig måde at mødes på og det vil være dejligt for ham at falde til ro ved brystet om aftenen. Det er trygt, genkendeligt og vil hjælpe ham med at lukke fra over for alle de indtryk han har fået i løbet af dagen.
Så hvis amningen er dejligt for jer begge, så synes jeg bestemt at du skal bibeholde amningen til han er kørt ind og så se hvad der så sker derefter :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske