Svar: Problemer med amning - 5 mdr.
12. december 2008
Alder:
5 mdr.
Kære Lea
Det lyder som om at Matthes er ved at finde ud af, at mælk og bryst er en ting og mor er lidt noget andet. Jeg tror Matthes bevidsthed gør, at han nu begynder at lege lidt mere med brystet og måske ligefrem pludrer eller brummer lidt til brystet og så slipper ham for at kigge op på dig og se hvad du siger til det og hvordan du reagerer.
Det lyder ikke som om at han afviser, men snarere som om at amningen og det at hoppe lidt af og på er en form for leg .. Det lyder jo som om at du har fint med mælk og godt kan give ham, hvad han har behov for. At din mælkemængde nedsættes lidt nu hvor du giver både skemad og vælling er helt naturligt :o)
Du kan naturligvis godt forsøge at øge din mælkemængde lidt ved at lægge lidt hyppigere til for at se om det vil gøre en forskel. Det vil ofte være muligt at øge mælkemængden i løbet af 1½ til max 2 døgn hvis han vil spise lidt hyppigere.
Derudover tænker jeg at du måske skal prøve at lægge dig med ham og amme ham liggende, det kan hjælpe ham til at holde fokus på det at spise mere end på leg og hvad der sker omkring ham og hvordan du reagerer på hans uro.
Rigtig meget held og lykke med ham og rigtig god jul til jer :o)
Med venlig hilsen
Helen Lyng Hansen
sundhedsplejerske