Brev:
Problemer med amning - 5 mdr.
12. december 2008
Alder:
5 mdr.
Problemer med amning  - 5 mdr.
Hej Helen
Vi er begyndt at få lidt problemer med amningen. :-(
Jeg har ammet Matthes 100% siden han blev født uden problemer.
Fra han var lidt over 4 mdr, begyndte vi med lidt grød. nu får han ca 1 dl grød med frugtmos til frikost, og 1 dl kartoffelmos med gulerod til aften. han får desuden ca 150-180 ml vælling kl 23. Alt dette går rigtig godt!
Han bliver selvfølgelig ammet i mellem hver lur, og to gange inden han bliver puttet omkring kl 20.
Når han vågner fx til frokost så giver jeg ham grød først, og så inden han skal puttes til eftermiddagslur ammer jeg ham.
Problemet er, at han tager ved, sutter lidt og slipper, tager ved, sutter lidt og slipper. Når så mælken for alvor løber til, så spiser han i en kort periode, men så gør han det samme igen - han brokker sig også lidt imens.
Mine babser er ved at være lidt ømme af den behandling :-(
jeg har mælk nok fornemmer jeg.
Hvad gør jeg? Er han ved at være træt af at amme?
Jeg vil gerne fortsætte med at amme, men ikke hvis han ikke rigtig vil, og ikke hvis det skal være ubehageligt.
Matthes er 5 mdr nu og vejer ca 8 kg og er 70 cm lang
Kærligt Lea