Svar: Amning - vil ikke spise ved højre bryst

11. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Laila

Det lyder som om at du ammer meget i øjeblikket og som om at din datter får fint med mælk. Det er dejligt at høre at du har fået øget din mælkemængde så Line om aftenen fint kan nøjes med mælk hos dig og hvor dejligt at hun også er begyndt at sove et lidt længere stræk om aftenen og natten :o)

Din lidt langsomme nedløbsrefleks på højre side kan sagtens have noget at sige, når Line ikke rigtig vil spise der. Det kan være en god idé, hvis du kunne stimulere brystet lidt inden du lægger til, så du får sat lidt gange i nedløbsrefleksen. Det kan du gøre med hænderne, håndudmalke lidt - man kan faktisk også få en syntocinonspray som hjælper på nedløbsrefleksen, men når det ikke gælder hele døgnet og er mere på den ene side end på den anden, så lyder det ikke umiddelbart nødvendigt hos dig.

En anden mulighed er at du snyder hende ved at vende hende rundt og amme hende i ...

Annonce

... tvillingestilling på højre side. Da Lines yndlingsbryst er venstre bryst, så kan du udnyttet dette. Når du ammer på venstre bryst, så vil hun ofte ligge på sin egen højre side, når du altså ammer hende i traditionel stilling på venstre bryst. Ved at bibeholde hende liggende på sin egen højreside og bare flytte hende de 30 cm til højre og lægge hende til højre bryst i tvillingestilling, så kan du snyde hende til at tro at hun er lagt til på venstre bryst - kan du følge mig? Det kan nogle gange få barnet til at tage fat og spise uden problemer ... :o)

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Jeg synes det du fortæller lyder rigtig fint og helt passende for hendes alder. Det er meget normalt at børn netop i 3 måneders alderen spiser hyppigere og lidt mere kortvarigt og det er helt okay. Hun lyder til at stortrives. Jeg håber du har fået lidt idéer til at få hende til at tage bedre mod højre bryst :o)

Fortsat held og lykke med hende:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Æg

Hårdkogte æg, eller æggepandekage, kan gives fra 6 måneders alderen. Men i små mængder. Æg kan således gives som en del af en varieret kost og mange børn kan godt lide smagen af æg.

I æggeblommen findes et relativt højt indhold af kolesterol, det er dog først og fremmest madens indhold af mættet fedt, der påvirker blodets kolesterolindhold.

Man ved ikke præcist, hvor meget æg man kan tåle før det ses på kolesterolindholdet. Nogle mennesker kan spise meget æg og...

Læs mere i Babylex

Quinoa

Quinoa er en plante, der vokser både vildt og dyrket. I Danmark kan den købes i supermarkedet og sælges her både som mel, flager og gryn. Den minder om hirse eller ris og kan indgå i madlavningen som alternativ til kartofler, ris og pasta.

Quinoaflager kan bruges til grød og indeholder ikke gluten, hvorfor quinoagrød kan gives før 6 måneders alderen. Det anbefales at man generelt varierer mellem forskellige grødtyper til børn. Quinoagrød har en lidt "fnugget konsistens" og smager...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for din uddybning – det var rart med et par konkrete forslag, og I aftes lykkedes det faktisk at sidde uden skrigeri… :)

Jeg tror at små skridt er den helt rigtige løsning, som du foreslog…

Dine svar hjælper altid UTROLIGT meget!

Tak, fra os i Tyskland