Amning - vil ikke spise ved højre bryst

11. november 2008

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Amning - vil ikke spise ved højre bryst

Hej Helen

Har lige nogle spørgsmål til amning igen. Det skal lige siges at dit svar på mit tidligere brev har hjulpet meget, har nu fint med mælk til amningerne om aften inden putning.

Men der er alligevel lidt problemer endnu med amningen om aftenen. Line vil ikke vil spise ved det højre bryst. Her er hun meget urolig og ked af det og skal "lokkes" en del. Hvad kan dette skyldes? Resten af dagen og om natten er der ikke nogen problemer. Det er mælk nok i brystet, men nedløbsrefleksen er langsom. Kan det være derfor?

Selvom jeg mener at jeg har godt med mælk oplever jeg nogle gange at hun virker sulten. Men ammer jeg hende oftere gylper hun temmelig meget, så jeg går ud fra at hun får hvad hun ...

Annonce

... skal have. Hun tager fint på, har fine våde bleer. Når hun er vågen er hun stort set altid glad. Hun smiler og pludrer. Hun sover også fint, en dagsplan ser nogenlunde således ud:

Tidlig morgen kl 4-5 ammes
Morgen kl 6 ammes og står op
Formiddag ammes og puttes til formiddagslur
Sen formiddag ammes og her tage hun nogen gang en kort lur.
ca. kl 11 ammes og puttes til middagslur, sover gerne 3- 3½ time
Eftermiddag ammes
Sen eftermiddag ammes og sover en lur ca 1 time
Ca kl. 19.30 - 20 ammes og puttes til nat.
ca kl 1 -2 ammes
Så hun sover også fint og derfor mener jeg at hun får at spise hvad hun har behov for. Ser dagsplanen ok ud?

Glæder mig til at høre fra dig:-)

Med venlig hilsen
Laila

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

11. februar 2024 | Sovevaner | 4 mdr.

Forskellige putteritualer?

Hej Helen Jeg har et spørgsmål vedrørende putteritualer. Min dreng er 4...

31. januar 2024 | Kost og ernæring | 4 mdr.

Hvor meget mad og hvornår? - 4 mdr.

Hejsa Helen Så skriver jeg lige igen:) Min dreng får fuld flaske og er nu...

Annonce

Viden om børn:

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Navlestreng

Navlestrengen forbinder dit barn og dig til hinanden, så længe barnet ligger inde i livmoderen. Navlestrengen går fra babys navle til moderkagen, og det via navlestrengen at dit barn får alt det, som barnet har brug for, når det skal vokse og udvikle sig i livmoderen.

Lige efter fødslen vil navlestrengen stadig forbinde dig og dit barn, og navlestrengen fungerer fortsat lidt. Man kan se, at den pulserer, så barnet får den sidste ilt fra moderkagen.

Når moderkagen...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for dine dejlige, fornuftige svar. De passer så godt til mit temperament, og det giver altså ro i sjælen at høre fra dig. Mange gange hjælper det også at få sat ord på sine bekymringer.

Jeg finder mange gode råd i dine tidligere svar til andre forældre. Jeg kan nogle gange føle mig som verdens dårligste mor, når ingenting vil lykkes. Derfor trøster det mig, når jeg kan læse, at jeg ikke er den eneste, der har problemer med de kære børn. Så føler jeg mig ikke så alene.

Tak fra Lis, mor til datter på 4 måneder