Brev:
Amning - vil ikke spise ved højre bryst
11. november 2008
Alder:
3 mdr.
Amning - vil ikke spise ved højre bryst
Hej Helen
Har lige nogle spørgsmål til amning igen. Det skal lige siges at dit svar på mit tidligere brev har hjulpet meget, har nu fint med mælk til amningerne om aften inden putning.
Men der er alligevel lidt problemer endnu med amningen om aftenen. Line vil ikke vil spise ved det højre bryst. Her er hun meget urolig og ked af det og skal "lokkes" en del. Hvad kan dette skyldes? Resten af dagen og om natten er der ikke nogen problemer. Det er mælk nok i brystet, men nedløbsrefleksen er langsom. Kan det være derfor?
Selvom jeg mener at jeg har godt med mælk oplever jeg nogle gange at hun virker sulten. Men ammer jeg hende oftere gylper hun temmelig meget, så jeg går ud fra at hun får hvad hun skal have. Hun tager fint på, har fine våde bleer. Når hun er vågen er hun stort set altid glad. Hun smiler og pludrer. Hun sover også fint, en dagsplan ser nogenlunde således ud:
Tidlig morgen kl 4-5 ammes
Morgen kl 6 ammes og står op
Formiddag ammes og puttes til formiddagslur
Sen formiddag ammes og her tage hun nogen gang en kort lur.
ca. kl 11 ammes og puttes til middagslur, sover gerne 3- 3½ time
Eftermiddag ammes
Sen eftermiddag ammes og sover en lur ca 1 time
Ca kl. 19.30 - 20 ammes og puttes til nat.
ca kl 1 -2 ammes
Så hun sover også fint og derfor mener jeg at hun får at spise hvad hun har behov for. Ser dagsplanen ok ud?
Glæder mig til at høre fra dig:-)
Med venlig hilsen
Laila