Svar: Bruger mor som sut - 4 mdr.

31. juli 2008

Kategori:
Alder:
4 mdr.

OBS: Dette svar er mere end 3 år gammelt. Det har i mange tilfælde ingen betydning for svarets gyldighed. Dog kan der været kommet nye retningslinier og anbefalinger på området. Du kan sandsynligvis finde mere aktuelle svar om emnet ved at bruge søgefunktionen eller ved at læse videre under Amning.

Kære Anne Mette

Nogle børn foretrækker bare den ægte vare og der er jo en grund til at man kalder det en narresut ... Det er derfor ikke sikkert at du får din datter til at tage imod en sut, men du kan naturligvis fortsat forsøge.

Det lyder som om at din datters brækrefleks hurtigt går igang når hun får sutten i munden og her tænker jeg at du måske skulle forsøge med en meget kort model og evt. en flad sut. Nogle sutter er lange og runde, nogle små og flade og ud fra det du fortæller så vil hun måske kunne acceptere en kort flad model. Du er nødt til at se hvad der findes på markedet jeg kan ikke lige på stående fod anbefale en bestemt.

Jeg ved dog at nogle forældre har haft held med at købe Pigeon, Nuby eller Nuuk, så det kunne være ...

Annonce

... en mulighed for jer at forsøge, hvis ikke du allerede har prøvet disse:o)

Det lyder umiddelbart som om at din mælk flyder meget let og at du har masser af den. Måske kunne du malke en lille smule ud, som din datter så kan få i mundvigene sammen med sutten. Du kan hælde det ind med en lille ske eller en lille engangssprøjte du kan købe på apoteket 1-2 ml. Så vil hun måske svøbe om sutten fordi hun smager mælken.

Helens bog om dit barns udvikling
LÆS OGSÅ: "Helens bog om gråd og trøst" med masser af råd om bl.a. børn med kolik, high need babies, mareridt, raserianfald og separationsangst.

Det hjælper også nogle gange hvis du kan finde en sut, som har en ring, hvorigennem du kan trække en stofble. Det at have sutten liggende ved munden/ansigtet med bleen giver lidt samme tryghed som at ligge tæt ved brystet og det holder sutten på plads.

Jeg håber at ovenstående vil hjælpe dig lidt videre, fortsat held og lykke:o)

Med venlig hilsen

Helen Lyng Hansen

sundhedsplejerske

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Læserne anbefaler disse svar fra Helen Lyng Hansen om amning:

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Tandbørstning

For at undgå huller i tænderne skal barnet have børstet tænder, ligeså snart den første lille tand bryder frem.

Det er vigtigt at børste tænderne to gange om dagen - morgen og aften.

Gør det til en vane at børste tænderne hver dag og på et tidspunkt, hvor det passer ind i jeres rutiner - f.eks. om morgenen, når I står op, og om aftenen inden barnet skal i seng.

Brug en blød tandbørste, som passer til barnet alder. Børst både indvendig og udvendigt på...

Læs mere i Babylex

Babymassage

Babymassage er en systematisk blød og blid form for massage, som oprindeligt stammer fra Indien. Nogle børn nyder at få babymassage, hvor andre børn ikke bryder sig særlig meget om det.

De fleste forældre vil, uden at tænke over det, naturligt have lyst til at kærtegne og berøre deres lille barn. Følg din egen lyst til hvad du og barnet godt kan lide. Børn har bedst af at blive rørt på en måde, hvor det er barnets reaktioner og signaler der er styrende.

Børn har...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

tak fordi du eksisterer! I 6,5 måned - siden min søn kom til verden - har jeg benyttet mig af din hjemmesiden og læst adskillige hjælpsomme svar/spørgsmål/artikler mm. Hvilken lettelse i øvrigt, at en del førstegangsmødre føler det samme som jeg selv; overvældet af kærlighed, nervøs, urolig, lykkelig, nysgerrig, komplet for meget etc etc:)

Din kærlige og varme jargon gør, at man straks føler sig tryg i at “dele” ens liv og baby med dig!