Brev:
Bruger mor som sut - 4 mdr.
31. juli 2008
Alder:
4 mdr.
Bruger mor som sut - 4 mdr.
Kære Helen
Min datter har kun enkelte gange ville tage en flaske (med fx vand) og kun én eller to gange i få minutter suttet korrekt på en sut. I de sidste par måneder har hun konsekvent takket NEJ til begge dele, og når vi forsøger at tilbyde hende flaske eller sut, vil hun ikke have det. Hun ser nærmest ud som om, hun er ved at kaste op, når vi putter sutten ind i munden på hende.
Jeg har købt tre forskellige slags sutter (og to slags flaskesutter), og jeg har læst, at den runde "gammeldags" sut skulle være den bedste, men den gør ingen forskel.
Hun har dog et stort suttebehov og suger sig fast på min hud ved enhver kontakt (på min arm, mit lår, min mund, etc), og især om natten er det efterhånden ret generende for mig at være hendes sut! Hun er begyndt at vågne tidligere i sin egen seng - ved 2 eller 3-tiden - og så kommer hun over i vores seng, hvor hun så mere eller mindre konstant hænger i mit bryst.
Hun kan jo umuligt være så sulten, at hun skal spise i 3-4 timer, og jeg kan også se, at hun bare spytter meget af mælken ud igen, lader den sive ned ad kinden og ned på madrassen. Desuden har hun jo et lidt skævt kranium, så samtidig vil jeg ikke lade hende ligge på sin højre side, og ammer derfor konsekvent kun med mit højre bryst om natten, så hun kan ligge på sin venstre side. Så det bryst begynder altså at blive lidt ømt hen ad morgenen!!
Er der ikke et eller andet fantastisk trick, man kan bruge, så ens barn begynder at interessere sig for en sut? Eller bare på anden måde få trøst eller komfort end via moderens bryst?
De bedste hilsner,
Anne Mette.