Brev:
Starte i vuggestue og lære at tackle et nej
8. april 2008
Alder:
15 mdr.
Starte i vuggestue og lære at tackle et nej
Hej Helen
Her startede vi en indkøring i vuggestue d.1 marts. vores datter var der i 14 dage og havde så 14 dage ferie.
Efter det fik hun høj feber og kom så yderligere ikke 2 dage i vuggestue, da jeg så henter hende første dag har hun høj feber 39,5.
Jeg holder hende hjemme og søger læge og hun har nu igen inden for et par måneder mellemørebetændelse. Hun kom straks i behandling og feberen faldt, men så fik hun en dag med en reaktion på penicillinen sagde vagtlægen, hun havde slået ud over hele kroppen. Det gik hurtigt væk og hun havde det igen ok. Lørdag havde hun skreget og brokket sig og givet den i det høje C, hver gang hun mødte et nej, eller ikke fik lige det hun ville have. Søndag det samme, indtil om aftenen hvor vi fik gæster, som havde dere 2 børn med, en på hendes egen alder og en ældre. Så kunne det nok være damen hyggede sig og legede :-)
Så mandag afsted i vuggestue igen, far aflevere for første gang, og damen er totalt ulykkelig, græder helt vildt og vil kun sove 45min. til formíddag og da jeg ringer 13.30 for at høre hvordan det går, kan jeg næsten ikke høre dem inde på stuen for min datter som overdøver det hele med sin gråd. Hun lød meget meget træt, og jeg spørg ind til det. Vi bliver enige om at hun kommer ud at sove igen (vi er nødt til at gå lidt hårede til værks med denne indkøringsperiode ift. den sidste da jeg skal starte nyt arbejde i næste uge).
Kl.16 henter vi hende (far er hjemme disse dage for at give mig lidt plads til lige at finde mig selv (har ikke kunne rumme hende i et stykke tid, men havde også set frem til nogle dage alene inden nyt arbejde og det fik jeg ikke da hun jo blev syg) inden jeg starter, så han arbejder hjemme).
Det er sådan situationen er pt.
Kan du nu fortælle mig om hvorfor hun skriger sådan hele tiden og om hvad vi kan gøre ved det?
1. I morgen skal vi til en ørespecialist, for at se hvordan hendes øre er nu.
2. Hun er ved at få 2 tænder.d.7. og d.8 en i over-og en i undermund.
3. Fordi jeg ikke har kunne rumme hende og ikke har været så meget på hende og ikke taget hende op som jeg plejer? (meget dårlig samvittighed)
4. Fordi hun nu for alvor er i vuggestue?
5. Fordi hun har mellemørebetændelse?
Hun var noget mut og stille da vi hentede hende igår, men det gik hurtigt over og vi havde en fantastisk aften :-) Hun kom i seng kl.19 og sov til kl.6.15, plejer hun absolut ikke og hun kom endda ikke ind i vores seng som hun ellers har gjort i et stykke tid, men sov på eget værelse. Hun havde ikke spist så meget i vuggestuen, men det bekymrede mig ikke da hun havde spist masser af morgenmad, samt spiste en hel masse til aften.
Er der noget jeg/vi skal gøre som vi ikke gør? Og hvordan gør vi hendes liv lettere for hende at håndtere pt? Og kan vi gøre det på en anden måde, når der er noget hun ikke må, i stedet for at sige nej, aflede med noget andet hun så må?
Vores datter er idag 15 mdr. og vejer næsten 9kg.
Glæder mig til at høre dit svar:-)
Kærlig hilsen
Birgitte