Brev:
Tandbørstning, rose sit barn og sundhedsplejerske
13. januar 2008
Alder:
14 mdr.
Tandbørstning, rose sit barn og sundhedsplejerske
Hej Helen
Først og fremmest tak for dit tidligere svar på mit spørgsmål.
Nu har jeg så igen brug for lidt vejledning.
Min søn er nu 14.5 måneder og har fået 12 tænder. I starten var det ingen problem at hjælpe ham med at børste, men nu er han inde i en periode, hvor han bliver utrolig vred, hvis vi vil hjælpe ham. Vi har prøvet at holde pause en uges tid, for så at prøve påny, vi har gjort det til noget sjovt, har prøvet både med elektrisk og alm. tandbørste.. og vores fantasi er ved at slippe op.. kan du hjælpe?
Med hensyn til ros af vores søn.. Jeg hører mig selv mange gange i løbet af dagen sige "dygtig", hvis han gør noget jeg beder ham om, forstår nye ord, bringer noget til mor og far, smider sin ble i skraldespanden osv. Er det bedre ikke at rose for meget eller sige noget andet..?
Med hensyn til sundhedsplejerske, besøg i hjemmet, hvordan er reglerne med det? Er det frivilligt, hvor længe man vil blive ved med at have disse besøg, og er det muligt helt at fravælge det? F.eks. ved 2. barn..
På forhånd tak.
Majbrit