Bekymret for min søns udvikling

14. december 2007

Kategori:
Alder:
2 år, 2 mdr.

Bekymret for min søns udvikling

Hej Helen

Jeg skriver til dig da jeg er noget bekymret for min 2 årig søn og hans udvikling

Han har siden fødslen haft uro i kroppen. Jeg har tænkt, at grunden nok var at han ikke selv kunne komme rundt og at det vil hjælpe når han selv kan komme rundt.

Han har stadig meget uro i kroppen. Han er rastløs, utålmodig og kan gå og pive. Der skal ske noget hele tiden. Har svært ved at koncentrere sig og skal hjælpes til at lege, men leger ikke ret længe. Når der skal være ro er det fjernsynet der ofte kan give ham det. Så kan han til tider være tryllebundet længere tid ad gangen.

Mht søvn, mad og vækst synes jeg det er helt normalt. I perioder spiser han meget, hvor andre perioder har han ikke særlig interesse for maden. Han er normal i højde og drøjde. Han bliver puttet ca 19.30. Der går noget tid inden han falder i søvn, men er generelt god til selv at falde i søvn. Han er for en måned siden begyndt og komme ind til os om natten og vil sove. Det får han lov til.

Jeg har hele tiden slået hans uro hen med, at han var en dreng med krudt bagi der ikke kan sidde stille og der bare skal ske noget hele tiden. Synes ...

Annonce

... dog det var lige lovlig meget krudt en gang imellem.

Idag blev jeg så hevet til side i vuggestue. Her fortæller pædagogen mig, at hun har observeret, at han spiser utrolig meget og at de ofte må stoppe ham. Han taler meget om mad også efter de har spist i stedet for at lege. De tolker det som en form for tryghed for ham at putte mad i munden. Hun har også observeret at han er påfaldende urolig og har svært ved at koncentrere sig længere tid ad gangen og skal oftest hjælpes til leg. Hun gav mig det råd, at give ham hård massage for at give ham ro i kroppen og mærke sig selv evt ved ergoterapeut og at jeg evt kunne give ham en tung dyne og sove med. Dette mhp at kunne mærke sig selv og give ham mere ro.

Det skal ydermere siges, at jeg er gravid med vores andet barn og er halvejs henne. Det er ikke noget vi taler så meget om, da vi tænker det kan gøre mere skade end gavn da det er lang tid og holde fokus for ham og sikkert ikke kan forstå hvad der sker.

Jeg har brug for din mening om ovenstående, da jeg er noget bekymret for hans udvikling i forhold til og være en velfungerende harmonsk dreng.

Hilsen den bekymrede mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

11. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 4 mdr.

Trodsalderen - knap 2.5 år

Hej Helen. Vi har en datter på 2 år og 4 mdr. Der er fuld fart på hende. Hun...

6. maj 2024 | Opdragelse | 2 år, 5 mdr.

Særlig sensitiv? - 2 år, 5 mdr.

Kære Helen. Min datter på snart 2,5 år er i fuld udvikling. Hun er lidt...

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

Annonce

Viden om børn:

K-vitamin til baby

Sundhedsstyrelsen (og WHO) anbefaler, at alle nyfødte babyer får K-vitamin lige efter fødslen. Dette gives som injektion i låret og er med til at forhindre indre blødninger. Når barnet har fået K-vitamin denne ene gang, skal det ikke gives igen.

Børn der ammes, får ikke ret meget K-vitamin via modermælken, og det betyder, at de har større risiko for K-vitaminmangel. K-vitamin dannes også i vores tarmsystem, og da nyfødte børn har et umodent tarmsystem, vil de ikke selv kunne...

Læs mere i Babylex

Barneseng

Når man skal vælge seng til sit barn er der visse ting, man kan gå efter. Noget af det vigtigste er at sengen er sikkerhedsmæssigt i orden.

Forbrugerrådet tester jævnligt de børnesenge som er på markedet og her ser man bl.a. på at sengen skal kunne tåle at blive slået, banket på og hevet i. Sengene bliver tjekket for at barnet ikke kan få fingrene i klemme og at tremmeafstanden er korrekt, så barnet ikke kan komme i klemme med sit hoved og sidde fast i sengen.

Den...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusinde tak for dit uddybende svar..... Der er lige pludselig en masse ting der hænger bedre sammen for mig.

Tak fra Anja, med mindre ondt i brysterne