Brev:
Bekymret for min søns udvikling
14. december 2007
Alder:
2 år, 2 mdr.
Bekymret for min søns udvikling
Hej Helen
Jeg skriver til dig da jeg er noget bekymret for min 2 årig søn og hans udvikling
Han har siden fødslen haft uro i kroppen. Jeg har tænkt, at grunden nok var at han ikke selv kunne komme rundt og at det vil hjælpe når han selv kan komme rundt.
Han har stadig meget uro i kroppen. Han er rastløs, utålmodig og kan gå og pive. Der skal ske noget hele tiden. Har svært ved at koncentrere sig og skal hjælpes til at lege, men leger ikke ret længe. Når der skal være ro er det fjernsynet der ofte kan give ham det. Så kan han til tider være tryllebundet længere tid ad gangen.
Mht søvn, mad og vækst synes jeg det er helt normalt. I perioder spiser han meget, hvor andre perioder har han ikke særlig interesse for maden. Han er normal i højde og drøjde. Han bliver puttet ca 19.30. Der går noget tid inden han falder i søvn, men er generelt god til selv at falde i søvn. Han er for en måned siden begyndt og komme ind til os om natten og vil sove. Det får han lov til.
Jeg har hele tiden slået hans uro hen med, at han var en dreng med krudt bagi der ikke kan sidde stille og der bare skal ske noget hele tiden. Synes dog det var lige lovlig meget krudt en gang imellem.
Idag blev jeg så hevet til side i vuggestue. Her fortæller pædagogen mig, at hun har observeret, at han spiser utrolig meget og at de ofte må stoppe ham. Han taler meget om mad også efter de har spist i stedet for at lege. De tolker det som en form for tryghed for ham at putte mad i munden. Hun har også observeret at han er påfaldende urolig og har svært ved at koncentrere sig længere tid ad gangen og skal oftest hjælpes til leg. Hun gav mig det råd, at give ham hård massage for at give ham ro i kroppen og mærke sig selv evt ved ergoterapeut og at jeg evt kunne give ham en tung dyne og sove med. Dette mhp at kunne mærke sig selv og give ham mere ro.
Det skal ydermere siges, at jeg er gravid med vores andet barn og er halvejs henne. Det er ikke noget vi taler så meget om, da vi tænker det kan gøre mere skade end gavn da det er lang tid og holde fokus for ham og sikkert ikke kan forstå hvad der sker.
Jeg har brug for din mening om ovenstående, da jeg er noget bekymret for hans udvikling i forhold til og være en velfungerende harmonsk dreng.
Hilsen den bekymrede mor