Brev:
Vil ikke være hos far om aftenen
14. november 2007
Alder:
3 mdr.
Vil ikke være hos far om aftenen
Hej
Vores datter er nu 12 uger gammel og har her den sidste uge begyndt at blive rigtig ked af det, når far gerne vil holde hende om aftenen. Om morgenen og om dagen i weekenderne vil hun gerne være hos ham.
Problemet opstår i hverdagen når han kommer hjem fra arbejde ca kl. 17. Hun bliver hun ked af det - tilnærmelsesvis hysterisk - når hun kommer over til ham. Bare det at han stikker hovedet hen til hende mens hun sidder hos mig, kan få hende til at græde. Når hun kommer over til mig igen, bliver hun rolig næsten med det samme.
Vi har forsøgt at lade far roe hende ned, men det ender altid at jeg tager over, da hun ikke vil falde til ro hos ham. Er det noget vi kan gøre for at gøre hende mere "far-glad" om aftenen, eller er det en periode hvor vi må godtage at det "kun er mor der dur"?
Hun er ellers en rigtig glad og tilfreds pige.
Venlig hilsen
Ida.