Vil ikke være hos far om aftenen

14. november 2007

Kategori:
Alder:
3 mdr.

Vil ikke være hos far om aftenen

Hej

Vores datter er nu 12 uger gammel og har her den sidste uge begyndt at blive rigtig ked af det, når far gerne vil holde hende om aftenen. Om morgenen og om dagen i weekenderne vil hun gerne være hos ham.

Problemet opstår i hverdagen når han kommer hjem fra arbejde ca kl. 17. Hun bliver hun ked af det - tilnærmelsesvis hysterisk - når hun kommer over til ham. Bare det at han stikker hovedet hen til hende mens hun sidder hos mig, ...

Annonce

... kan få hende til at græde. Når hun kommer over til mig igen, bliver hun rolig næsten med det samme.

Vi har forsøgt at lade far roe hende ned, men det ender altid at jeg tager over, da hun ikke vil falde til ro hos ham. Er det noget vi kan gøre for at gøre hende mere "far-glad" om aftenen, eller er det en periode hvor vi må godtage at det "kun er mor der dur"?

Hun er ellers en rigtig glad og tilfreds pige.

Venlig hilsen
Ida.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

Give MME uden at opvarme det?

Hej Helen Nu hvor det er blevet varmere og bedre vejr, så vil jeg gerne...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Sundhedsplejerske

Alle sundhedsplejersker er uddannet sygeplejersker og har arbejdet på forskellige børneafdelinger i sygehusvæsnet samt i den kommunale pleje. Derudover har sundhedsplejersken taget en diplomuddannelse til sundhedsplejerske.

En sundhedsplejerske følger børnene fra de bliver født (nogle gange allerede i graviditeten) og indtil de går ud af folkeskolen.

Alle børnefamilier i Danmark får tilbudt at modtage besøg af sundhedsplejersken. Når et lille barn bliver født, så...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Mange tusinde tak for dit svar, jeg kan helt sikkert bruge det til noget!

Tak fra Karlas mor