Bullerbasse med temperament

31. oktober 2007

Kategori:
Alder:
17 mdr.

Bullerbasse med temperament

Hej Helen

Magnus er i dag 1 år og 5 måneder... Han er en rigtig glad dreng og en "bullerbasse", som elsker at lære nyt og opleve en masse.... Han siger mange ord, og kender forskel på ja og nej, også når han bliver spurgt. Han går i dagpleje, hvilket han er glad for...

Vi har problemer med hans temperament! Han bliver hidsig hvis der er noget han ikke må, forståligt nok :O) Men han kaster sig frem og tilbage og slår tit sit lille hovede i samme åndedrag.. :O( Han spiser heller ikke så meget i øjeblikket, og jeg føler ...

Annonce

... selv, at han måske er inde i en lidt turbulent tid mht at lære hvornår man ikke må hvad?? Vi er ret konsekvente, men ind i mellem får han også sin vilje...

Om natten vågner han 1 - 2 gange og vrider sig, og man må ikke røre ham, heller ikke gå, han virker helt i sin egen verden... det ender med at jeg henter flasken! med lidt kold mælk, så falder han til ro....

Har fået tjekket ørerne, de er helt fine...

Håber du kan forstå mit lidt usammenhængende sprog, ved ikke helt hvad jeg skal gøre...

Mange knus fra
Magnus´s mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Guide: Undgå uønsket kemi i dit barns mad

De gode råd er mange, og som forældre kan det være svært at finde rundt i junglen af madanbefalinger. Derfor har Fødevarestyrelsen samlet de vigtigste anbefalinger til at undgå uønsket kemi, så du hurtigt kan få et overblik over hvilke fødevarer, du bør være opmærksom på.

Læs mere her

7. maj 2024 | Amning | 15 mdr.

Sut/amme - sove uden bryst om natten

Hej Helen Vi har længe haft udfordringer med vores datters søvn. Hun har...

1. maj 2024 | Sovevaner | 20 mdr.

Problemer med putning til nat

Kære helen, Vi har store problemer med putning til nat herhjemme og ønsker...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Orlov

Som børnefamilie i Danmark, har I særlige rettigheder i forhold til at få orlov.

I har f.eks. begge ret til at holde barselsorlov, når I skal have et barn. Der er mange muligheder for at dele, forlænge eller udskyde orlovsperioder. De økonomiske vilkår for orloven afhænger af jeres jobsituation.

Hovedreglen er, at kvinder har ret til fire ugers barselorlov før fødslen og 14 uger efter fødslen. Mænd har ret til to ugers orlov i løbet af de første 14 uger. Herefter...

Læs mere i Babylex

Sove inde

Når barnet sover inde, så er det sikreste at sove i egen seng, men i samme rum som forældrene - i hvert fald, når der er tale om et spædbarn. Det nedsætter risikoen for vuggedød.

Vælger du at sove sammen med dit barn, skal dit barn have ligeså meget plads, som hvis det sov i egen seng. Det skal have sin egen dyne og skal sove på en fast madras uden løse lagner, tæpper eller lignende.

Temperaturen skal være mellem 18-20 grader og barnet skal iklædes tøj, der passer...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om gråd og trøst, som er en guldgrube af information til desperate forældre.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen.

Tak for dit svar - jeg gik 100% på ham og tommelfingeren. Det tog faktisk kun 3-4 dage, så ville han hellere ha sut end tommelfinger.

Tak fra Conrads mor