Brev:
River de andre børn i håret
18. september 2007
Alder:
21 mdr.
River de andre børn i håret
Hej Helen
Vi har en dejlig livlig energisk pige på 21 måneder. Hun går i dagpleje, som hun trives godt med. Der er ifølge dagplejemoren ingen problemer med hendes omgang med de andre børn, de leger fint sammen. Men de seneste 14 dage er der næsten dagligt sket det, når jeg (moren) kommer for at hente hende, at hun går hen til en af de andre piger bagfra, og det ser i første omgang ud som om, at hun vil give et knus, men nej istedet hiver hun i håret og giver først slip, når en voksen blander sig, og den anden pige græder.
Der er 2 andre piger i gruppen og det er dem begge det kan gå ud over. Igår skete der det, at vores datter blev hentet samtidig med en af de andre piger. Hendes mor sad i hugsiddende stilling og snakkende med hendes datter, da vores datter pludselig løb hen bagfra og tog hårdt fat i pigens hår med den ene hånd, og med den anden holdt hun fast i hendes arm. Moren bad vores datter om at give slip, men det ville hun ikke og reagerede ved at bide fra sig, jeg måtte få hende vristet fri.
Vores datter er enebarn. Disse situationer sker kun i dagplejen, når hun lige bliver afleveret eller afhentet, hvad skal vi stille op med dette? Hun er meget temperamentfuld, hvis tingene ikke lige vil som hun havde tænkt sig, og hun er en robust og stærk pige af sin alder.
Vi vil meget gerne have et godt råd, da vi ikke ved hvad vi helt skal stille op, når situationerne opstår.
Med venlig hilsen
MHF og HHJ