Brev:
Min, min, min...
13. april 2007
Alder:
22 mdr.
Min, min, min...
Hej Helen,
Ronja er inden for de sidste to ugers tid begyndt at sige min, min, min til alting.
Hvis vi f.eks. läser en bog mä kun Ronja holde den, hun hiver den ud af händen pä os og siger meget strengt "min"! Og när vi spiser, sidder hun og holder om sin tallerken, river arrigt koppen hen til sig, hvis vi skulle risikere at kigge pä den - igen med en streng mine og siger "min"!
Hvad sker der her? Er det bare en alderssvarende fase hun skal igennem, og hvordan reagerer vi bedst? Vi synes jo pä sin vis det er morsomt, men när der er andre börn pä besög, kan det godt virke lidt anstrengende. Vi pröver at forklare at der ikke er nogen som vil tage hendes tallerken/kop/bamse osv. Og när det handler om legetöj siger vi "ja det er din, men mä jeg/vi/barn X ogsä godt lege med den"?
Har du et par guldkorn pä lager til os igen? :-)
Kärlige forärshilsner fra Ronjas mor