Brev:
Går skævt på sine fødder
15. januar 2007
Alder:
18 mdr.
Går skævt på sine fødder
Kære Helen
Min dejlige datter på 18 måneder har efter min opfattelse altid haft en fin motorik. Hun kunne kravle og rejse sig, da hun var godt 9 måneder, tog sine første skridt, da hun var 11 måneder og har gået rigtigt, siden hun var 13 måneder.
I dag kan hun både løbe, hoppe og klatre. Men vi har imidlertid bemærket, at hun temmelig meget indad (skævt) på sine fødder - især den ene. Det virker ikke som om, hun er besværet af det, men hendes gang ser lidt akavet ud. Vi troede først, det skyldtes hendes bløde skindsuttesko, så dem erstattede vi med nogen mere stramme, som går op til anklen. Det har imidlertid ikke hjulpet spor.
Hendes tvillingebror har været lidt længere om at lære af at gå (15 måneder), men har ikke de samme problemer med den skæve fodstilling.
Har du et bud på, hvad det kan skyldes samt i givet fald, hvad vi bør gøre????
På forhånd tak.
Anbe