25 mdr. dreng - adfærd

16. november 2023

Kategori:
Alder:
2 år, 1 mdr.

25 mdr. dreng - adfærd

Hej Helen,

Jeg har en dreng på 2 år - en dejlig vildbasse!

Motorisk er han med (og mere til) sprogligt er vi lidt bagefter. Der er ord, dog ikke hele sætninger. Men jeg føler han er på vej. Stille og roligt. Sover fint mm.

Vores udfordring er hans meget stærke vilje samt reaktion. Alt er hans- og er det ikke hans har vi en kæmpe nedsmeltning. Bliver han sur, kan han finde på at slå ud. Hans slåen og sparken er dog ikke kun når han er ked / sur. Han kan ud af det blå finde på at slå eller sparke. Og det er som om det vi siger ikke virker. Han fortsætter i al fald ufortrødent.

Det er gerne mor ser får slagene. Og sommetider er det ren provokation overfor far, da der bliver kigget meget stift den retning mens han slår mor…

Derudover er han startet på at slå sig selv, hvis vi ...

Annonce

... siger nej til hans slåen. Fx. Han slår mor, mor siger nej og man aer - så slår han sig selv i hovedet med Begge hænder og siger “åh nej, av”. Og så er opmærksomheden der.

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre ved det.

Vi ved vi har en dreng der er meget motorisk/stimuli undersøgende, der hele tiden vil være i bevægelse og som udfordre og undersøger ALT. (Ressourceperson + ergoterapeut fra vuggestue har været inde over) det er i sig selv hårdt at have en dreng der vitterligt aldrig sidder stille, men det er så hårdt, når man så føler Man skal sætte grænser for ham, men man ikke formår det. Fordi han er en stærk dreng med stor vilje.

Så hvordan får vi grebet hans adfærd an?

Hvordan håndterer vi de her nej nedsmeltninger og får sat en stopper for hans slåen, sparken…

På forhånd tak

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

29. april 2024 | Sovevaner | 2 år, 1 mdr.

Nattespetakler

Kære Helen Vi har nogle udfordringer om natten pt. Og jeg ved ikke, hvad vi...

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

Annonce

Viden om børn:

Sikkerhed i hjemmet

Det er i hjemmet, at de fleste ulykker sker, og når dit barn begynder at kravle, rejse sig og bevæge sig rundt i hjemmet, så er det vigtigt at du sikrer dig, at jeres hjem er et trygt sted at færdes.

Dit barn skal have lov til at undersøge og opleve verden omkring sig. Derfor skal du sikre at dit barn kan gøre dette.

Alle rum kan være farlige og kan kræve et ekstra sikkerhedstjek - især skal du være opmærksom på køkkenet, badeværelset og stuen.

Gå...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil lige fortælle, at vores datter nu falder i søvn helt af sig selv, og vi har slet ikke haft en kamp med at lære hende det.

Vi skylder dig æren for det, da vi har fulgt dine råd fra din bog og din brevkasse.

Så tusind tak!

Mor til pige på 18 måneder