Brev:
Vægt, 7 uger
15. september 2005
Alder:
2 mdr.
Vægt, 7 uger
Hej Helen
Min lille pige er nu blevet 7 uger og spiser fint.
Men hun har ikke taget på de sidste 2 uger jeg har vejet hende.... hun er vågen og glad og trives så vidt jeg kan se - så der er vel ingen grund til bekymring?
Hun vejede ved fødslen 3030, tabte sig ca 200 gram på hospitalet, men tog på igen efter 3 dage. Nu, 7 uger gammel vejer hun 4300, så alt i alt har hun taget fint nok på... så hvor alvorligt skal man tage det der med 150-200 gram om ugen? Hvor ofte må jeg veje hende for at få et rigtigt billede? Vi har jo ikke sp hernede, derfor har jeg min egen vægt - og et medlemsskab hos dig :-)
Hun har et rødt mærke på halsen - inde under dobbelthagen :-) - som er en form for blodansamling. Det er altså ikke storkebid, som hun i øvrigt har på øjenlågene, ligesom min søn havde og de forsvinder jo.
Dette mærke er nu svulmet lidt op, dvs man kan tydeligt se at det er en form for blodansamling... mon det er et jordbærmærke? LÆgen har kort set på det (før det svulmede lidt op) og kender det godt. Han siger at man kan genkende det på at når man trykker på det bliver det hvidt, fordi blodet bliver trykket væk. Kender du til sådanne mærker? Hvis ja, forsvinder de for det meste? Skal jeg være bekymret fordi det er svulmet lidt op? Hun lader sig ikke mærke med det, det gør ikke ondt....
Sidst vil jeg lige sige at min søn nu er igang med indkøring i sin nye vuggestue, der hvor jeg skulle kører lidt langt, hvor der kun var 7 børn. Det går SUPER og han siger bare hej hej når jeg skal gå fra ham - det har han kun gjort få gange i den gamle vuggestue på et helt år!! Han er tryg og har selvtillid - er sågar blevet FRÆK :-)
Så tusinde tak for dit råd, det var det der sparkede mig igang - og min mand blev overtalt :-)
Knus Iben