12 uger og øjenkontakt

4. september 2020

Kategori:
Alder:
2 mdr.

12 uger og øjenkontakt

Kære Helen

Vores dreng på 12 uger har svært ved øjenkontakt.

Vi kan godt få øjenkontakt og sidde og snakke, smile og kigge skiftevis i øjnene og hele ansigtet i ca. 10-15 min., men det er kun, hvis vi fanger ham på et godt tidspunkt. Der kan være flere gange i løbet af dagen, hvor det kun er kortvarigt - eksempelvis på puslebordet. Så kigger han i et par sekunder og kigger væk. Kigger lidt igen og kigger så væk. Sommetider gider han slet ikke, så kan vi hoppe og danse alt det, vi vil - han er ligeglad.

Han tager ligeledes ...

Annonce

... ikke selv kontakt - vi inviterer ham. Vi har hele vejen igennem accepteret, at når han vendte hovedet, så var det slut - men jeg kan mærke, at jeg er rigtig bekymret, hvorfor jeg muligvis "presser" ham lidt mere. Jeg vil rigtig gerne have den kontakt, hvilket han nok også mærker.

Vi har svært ved at vurdere, om kontakten er fin nok, så længe vi har en-tre gode stunder, hvor han virkelig er på og tager imod vores invitation - eller om han er helt bagud på det område? Og om vi skal være meget bekymret?

Hilsen
En bekymret mor (og far).

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. maj 2024 | Sygdom | 2 mdr.

Født med bule i hovedet

Kære Helen. Vi har en datter, som er født den 14. marts, efter en langvarig...

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

16. marts 2024 | Amning | 1 mdr.

Væskebehov under amning

Kære Helen Vores lille dreng er nu 5 uger gammel, og jeg synes det går...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskab

Svangerskab er et andet ord for graviditet. Det betyder at en kvinde bærer et barn i sig, man kan sige at "hun er svanger" = "at hun er gravid". Man kan også sige "gennemføre svangerskabet", "afbryde svangerskabet", "først i svangerskabet" "sidst i svangerskabet" osv.

Svangerskab bruges ofte, når man taler om svangerskabsforgiftning. Se derfor "svangerskabsforgiftning".

Læs mere i Babylex

Cykelstol

De fleste børn vil fra ca. 9 måneders alderen sidde så stabilt, at de begynder at kunne sidde i en cykelstol monteret på en voksencykel.

Vælg en stol som har justerbare fodstøtter og remme til at spænde fødderne fast, så barnets fødder ikke kan komme i klemme i hjulet. En frakkeskåner på hjulene, kan være en god idé at sikkerhedshensyn.

Cykelstolen skal være spændt fast til cyklens stel. Det er ikke sikkert nok, hvis den kun er spændt fast til bagagebæren.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Jeg vil gerne, som så mange andre, takke dig for en helt usædvanlig god brevkasse. Som bosiddende i England har det betydet rigtig meget for mig at finde svar på dette og hint derhjemmefra. Jeg kan rigtig, rigtig godt lide din kærlige holdning til tingende, og det har virkelig hjulpet mig meget at læse dine omhyggelige svar.

Mange kærlige hilsner
Sanne, mor til dreng 5 måneder