Søger mere mor og far, også om natten

25. marts 2016

Kategori:
Alder:
11 mdr.

Søger mere mor og far, også om natten

Hej Helen

Jeg skriver til dig igen da jeg er i tvivl om, om det vi gør lige nu, er det mest hensigtmæssige for vores datter. Hun er lige fyldt 11 mdr.

Hun udvikler sig rigtig meget motorisk, og verbalt lige nu. Hun tuller rundt og leger, rejser sig op, både op af ting, men hun kan også rejse sig af sig selv. Hun vil gerne gå med os, når vi holder hende i hånden.

Hun begynder i dagpleje d. 16 april, så der er lidt tid endnu.

Vi oplever at hun søger os mere og mere både om dagen, og om natten.
Samtidig kan hun fint lege selv, og være sig selv. Hun kan lege på sit værelse i 20 min af gangen, og så lige stikke hovedet ud og se om vi stadig er der. Samtidig kan hun insistere på at hun vil være oppe hos os.

Hun har sovet på eget værelse en måneds tid, opvågningerne er blevet lidt bedre om natten. På det sidste er det dog blvet lidt slemt igen. Hun kan vågne mellem 1-7 gange på en nat. Det kan være meget forskelligt.

Hun har meget svært ved at give sig hen til søvnen. Både om dagen og om natten. ...

Annonce

... Vi skal helst stå og holde hende i hånden, og holde på hende før hun falder i søvn.

Om aftenen prøver vi at hun skal lære at falde i søvn selv, hvor vi giver hende flaske, ligger hende over, holder lidt på hende, og går. Så rejser hun sig op, og dette gentager vi 7-8 gange. De sidste par dage har jeg siddet med hende, så hun har mærket mig, så er hun også faldet til ro, og så ligger jeg hende over, og holder lidt på hende. Så er hun også faldet i søvn til sidst.

Hvis hun vågner mange gange om natten, tager vi hende ind til os i sengen. Er dette uhensigtsmæssigt?

Hvordan gør vi ellers hvis vi ikke skal tage hende ind i sengen
Kunne vi sidde med hende, eller det heller ikke en løsning?

Så er jeg også lidt i tvivl om hun skal blive ved med at sove to lure, da jeg synes vi kæmper med den om eftermiddagen, mere end formiddagsluren.
Synes bare det er lang tid, hvis hun er vågen fra kl 10-11 om formiddagen, til kl 19:00 om aftenen.

Håber du har nogle forslag og tanker til os.

Venlig hilsen Maria

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Feberkrampe

Det lille barn evne til at kunne regulere sin temperatur er umoden. Det betyder, at nogle børn får krampe i forbindelse med, at de får feber. Temperaturen kan stige pludseligt, og når temperaturen stiger for hurtigt, kan temperaturreguleringscenteret i hjernen ikke følge med, og kramperne opstår.

Feberkramper opstår hos 2-5% af børn mellem 6 måneder og 5 år, og det er den hyppigste årsag til kramper hos børn. Feberkrampe er delvist arveligt, så end forældre eller søskende har...

Læs mere i Babylex

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen

Tusinde tak for dit fantastiske svar til vores lille familie sidst. Det hjalp virkelig på natten at give ham en fast rytme i dagstimerne.

Tak fra Hannibals mor