Brev:
Søger mere mor og far, også om natten
25. marts 2016
Alder:
11 mdr.
Søger mere mor og far, også om natten
Hej Helen
Jeg skriver til dig igen da jeg er i tvivl om, om det vi gør lige nu, er det mest hensigtmæssige for vores datter. Hun er lige fyldt 11 mdr.
Hun udvikler sig rigtig meget motorisk, og verbalt lige nu. Hun tuller rundt og leger, rejser sig op, både op af ting, men hun kan også rejse sig af sig selv. Hun vil gerne gå med os, når vi holder hende i hånden.
Hun begynder i dagpleje d. 16 april, så der er lidt tid endnu.
Vi oplever at hun søger os mere og mere både om dagen, og om natten.
Samtidig kan hun fint lege selv, og være sig selv. Hun kan lege på sit værelse i 20 min af gangen, og så lige stikke hovedet ud og se om vi stadig er der. Samtidig kan hun insistere på at hun vil være oppe hos os.
Hun har sovet på eget værelse en måneds tid, opvågningerne er blevet lidt bedre om natten. På det sidste er det dog blvet lidt slemt igen. Hun kan vågne mellem 1-7 gange på en nat. Det kan være meget forskelligt.
Hun har meget svært ved at give sig hen til søvnen. Både om dagen og om natten. Vi skal helst stå og holde hende i hånden, og holde på hende før hun falder i søvn.
Om aftenen prøver vi at hun skal lære at falde i søvn selv, hvor vi giver hende flaske, ligger hende over, holder lidt på hende, og går. Så rejser hun sig op, og dette gentager vi 7-8 gange. De sidste par dage har jeg siddet med hende, så hun har mærket mig, så er hun også faldet til ro, og så ligger jeg hende over, og holder lidt på hende. Så er hun også faldet i søvn til sidst.
Hvis hun vågner mange gange om natten, tager vi hende ind til os i sengen. Er dette uhensigtsmæssigt?
Hvordan gør vi ellers hvis vi ikke skal tage hende ind i sengen
Kunne vi sidde med hende, eller det heller ikke en løsning?
Så er jeg også lidt i tvivl om hun skal blive ved med at sove to lure, da jeg synes vi kæmper med den om eftermiddagen, mere end formiddagsluren.
Synes bare det er lang tid, hvis hun er vågen fra kl 10-11 om formiddagen, til kl 19:00 om aftenen.
Håber du har nogle forslag og tanker til os.
Venlig hilsen Maria