Brev:
Opdaget brækrefleks
11. august 2015
Alder:
17 mdr.
Opdaget brækrefleks
Hej Helen.
Så er vi her igen.
Karl er nu næsten 17 mdr og stortrives på alle punkter. Han leger godt, både alene og sammen med andre børn, han snakker (meget! Mange ord og små sætninger), spiser selv med ske og gaffel og løber og kravler op alle vegne.
Den sidste tid er han dog begyndt at stikke fingrene så langt ind i munden at han udløser brækrefleksen. Ind i mellem holder han der, men andre gange ender det med at han kaster op. Jeg tænker at han bare udforsker og opdager sig selv, men jeg kan ikke helt finde ud af om jeg skal stoppe ham eller lade ham finde ud af selv, at det ikke er rart at kaste op?
Han virker ikke synderligt påvirket af det, ryster lidt på hovedet og skærer ansigt, angiveligt fordi det ikke smager godt. Men det afholder ham ikke fra at gøre det igen lige efter.
Er det noget jeg skal være bekymret over eller skal jeg bare lade ham opdage og regne med at det på et tidspunkt ikke længere er sjovt?
På forhånd tak.
Hilsen Maria