Brev:
Spiser sand og små sten
21. april 2015
Alder:
13 mdr.
Spiser sand og små sten
Hej Helen,
Vores mindste dreng L på 13 mdr går i vuggestue. Et dejligt og trygt sted med gode og omsorgsfulde pædagoger. Storebror gik på samme stue.
Nu er vejret jo til at de er ude på deres store dejlige legeplads. Men da min mand idag kom ned på legepladsen for at hente ham, sidder han i sandkassen og putter sand i munden. Han skynder sig over og får det ud af munden på ham. Men tænker at det ikke er første gang det er sket, han putter jo stadig ALT i munden. Og i den ene ende af legepladsen er der i stedet for sand bittesmå sten - og hvad nu hvis han putter dem i munden? Jeg ved jo at han lige nu har en alder hvor alt skal i munden - men hvornår stopper det? Jeg kan ikke huske hvornår min store dreng stoppede mer at proppe alt i munden.
Og så siger min mor "de kan blive kvalt arme at spise sand"! Så nu blev jeg jo endnu mere nervøs :( Jeg ved at personalet i vuggestuen er der, de fortæller altid hvad de har lavet på legepladsen osv. Men derfor kan der stadig være et øjeblik hvor de ikke lige kigger.
De har også kastanje træ på legepladsen - og nu tænker jeg om han mon også kan finde på at putte dem i munden! Det tænkte jeg slet ikke over da min store dreng gik der.
Så mit spørgsmål går vel egentlig ud på hvornår deres trang til at putte alt i munden stopper?
Kærlig hilsen mor til 2.