Brev:
Sutten hænder
21. maj 2014
Alder:
4 mdr.
Sutten hænder
Hej Helen,
Så skriver jeg til dig igen!
Min datter er nu næsten 4 mdr (Født d. 28/1) og trives rigtig godt og er skøn og dejlig:)
Hun har suttet på sine hænder i rigtig lang tid, men nu er det blevet så voldsomt, at det faktisk går mig lidt på! Jeg er helt med på, at det er et led i deres naturlige udvikling og jeg kan også se, at hun virkelig nyder at gnaske løs på hænder, fingre og håndled og hun har også altid fået lov, MEN nu er det heeeeeele tiden. Hun er næsten besat af at få fat på de der små tykke hænder og så ryger de ellers helt ned i halsen - Eller hun gumler, så savlet flyder. Alt sammen helt ok, hvis ikke det var fordi det faktisk forhindrer mig i at tumle med hende, fordi hendes fokus hele tiden er at få fat i hænderne og hun bliver virkelig vred, hvis jeg fjerner dem fra hendes mund!
Hun har også svært ved at 'lege', fordi hun hurtigt bare ligger og spiser sine hænder - Det gælder også når hun ligger på maven og det får hun jo ikke en stærk nakke af:)
Hun vil i øvrigt gerne smage på alt hvad hun kommer i nærheden af og trækker jeg hende op i siddende stilling, så stiler hun målrettet efter mine fingre og så får de også en tur! Hun gider ikke rigtig bideringe og den slags - Det får et hurtigt tyg og så er interessen væk.
Jeg har forsøgt at mærke på hendes gummer (Til hendes store fryd), men kan altså ikke mærke tænder og kan heller ikke se nogen, men nu er mit øje jo ikke så trænet i at kigge efter den slags:)
Hun er ikke mere pylret end hun plejer og sover heller ikke dårligt, så virker ikke til at have ondt.
Med til min frustration omkring de der konstant våde hænder hører også at hun har børneeksem, som jeg heldigvis holder helt nede med indsmøring x 2 dagl, MEN hendes hænder og håndled ser ikke pæne ud - Og jeg kan jo ikke smøre dem ind, da hun hele tiden har dem i munden - Har du nogen råd i den forbindelse eller skal jeg bare forsøge at lukke øjnene for den røde, irriterede hud på hendes hænder?
Kærlig hilsen
Maja