Sutten hænder

21. maj 2014

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Sutten hænder

Hej Helen,

Så skriver jeg til dig igen!

Min datter er nu næsten 4 mdr (Født d. 28/1) og trives rigtig godt og er skøn og dejlig:)

Hun har suttet på sine hænder i rigtig lang tid, men nu er det blevet så voldsomt, at det faktisk går mig lidt på! Jeg er helt med på, at det er et led i deres naturlige udvikling og jeg kan også se, at hun virkelig nyder at gnaske løs på hænder, fingre og håndled og hun har også altid fået lov, MEN nu er det heeeeeele tiden. Hun er næsten besat af at få fat på de der små tykke hænder og så ryger de ellers helt ned i halsen - Eller hun gumler, så savlet flyder. Alt sammen helt ok, hvis ikke det var fordi det faktisk forhindrer mig i at tumle med hende, fordi hendes fokus hele tiden er at få fat i hænderne og hun bliver virkelig vred, hvis jeg fjerner dem fra hendes mund!

Hun har også svært ved at 'lege', fordi hun hurtigt bare ligger og spiser sine hænder - Det gælder også når hun ligger på maven og det får hun jo ikke en stærk nakke ...

Annonce

... af:)

Hun vil i øvrigt gerne smage på alt hvad hun kommer i nærheden af og trækker jeg hende op i siddende stilling, så stiler hun målrettet efter mine fingre og så får de også en tur! Hun gider ikke rigtig bideringe og den slags - Det får et hurtigt tyg og så er interessen væk.

Jeg har forsøgt at mærke på hendes gummer (Til hendes store fryd), men kan altså ikke mærke tænder og kan heller ikke se nogen, men nu er mit øje jo ikke så trænet i at kigge efter den slags:)

Hun er ikke mere pylret end hun plejer og sover heller ikke dårligt, så virker ikke til at have ondt.

Med til min frustration omkring de der konstant våde hænder hører også at hun har børneeksem, som jeg heldigvis holder helt nede med indsmøring x 2 dagl, MEN hendes hænder og håndled ser ikke pæne ud - Og jeg kan jo ikke smøre dem ind, da hun hele tiden har dem i munden - Har du nogen råd i den forbindelse eller skal jeg bare forsøge at lukke øjnene for den røde, irriterede hud på hendes hænder?

Kærlig hilsen
Maja

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Æteriske olier

Æteriske olier er planteolier, der tilsættes forskellige plejeprodukter, f.eks. massageolie, for at give det duft.

Æteriske olier kan indeholde allergene parfumestoffer, der kemisk set er identiske med - og lovgivningsmæssigt er sidestillet med - de syntetisk fremstillede.

I forhold til børn er det vigtigt at undgå parfumerede massageolier og helt undlade at bruge voksenprodukter. Æteriske olier bør ikke bruges direkte på huden og man skal være opmærksom på at...

Læs mere i Babylex

Slå

Det er forbudt ved lov at slå sit barn. Den såkaldte revselsesret blev afskaffet af Folketinget i 1997. At slå sine børn er således en ulovlig måde at opdrage på - og det gælder også "dask over fingrene", hvis det lille barn piller ved noget det ikke må. Et barn der bliver slået vil føle sig mindre værd.

Et barn der bliver slået er udsat for fysisk vold. Det kan være at barnet får en lussing, en endefuld, at barnet bliver sparket, rusket, brændt med cigaretter eller lignende....

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen,

Tusind tak for en god brevkasse. Vi er i den kedelige situation, at vi ikke har haft glæde og gavn af vores egen sundhedsplejerske. Vi har fundet dine svar meget relevante.

Tak fra os.