Brev:
High Need Baby vs. Særlig Sensitiv Baby
28. november 2013
Alder:
5 mdr.
High Need Baby vs. Særlig Sensitiv Baby
Hej kære Helen
Ja, hvori ligger forskellen?
Jeg er selv særlig sensitiv, men kan genkende High Need Baby beskrivelsen så tydeligt, når jeg ser på min søn.
Det er nogle hårde måneder for mig, jeg kæmper virkelig en kamp i at læse ham, og synes at jeg fejler i rollen som mor - og kombinationen særlig sensitiv mor og high need baby er opslidende.
Når jeg ser mødregruppens babyer er det som om, min søn er fra en helt anden planet, han er så anderledes.
Det er især hårdt, at min søn ikke vil være hos os, holdes eller lignende, han vrider sig og vil væk. Jeg vil så gerne, at vi kunne være lidt tæt en gang imellem.
Han følger os i rummet og smiler til os - så han kan vel li´ os en lille smule.
Vil det altid være sådan, er man High Need for evigt?
Jeg har hele mit liv tænkt, at jeg ville være hjemmegående husmor, og vie mit liv til mit barn og min mand, men nu jeg er blevet det, er jeg simpelthen så trist over at finde ud af, at jeg ikke magter det, og ikke er god til det - men kun drænes af det og langsomt slides helt ned. :(