High Need Baby vs. Særlig Sensitiv Baby

28. november 2013

Kategori:
Alder:
5 mdr.

High Need Baby vs. Særlig Sensitiv Baby

Hej kære Helen

Ja, hvori ligger forskellen?

Jeg er selv særlig sensitiv, men kan genkende High Need Baby beskrivelsen så tydeligt, når jeg ser på min søn.

Det er nogle hårde måneder for mig, jeg kæmper virkelig en kamp i at læse ham, og synes at jeg fejler i rollen som mor - og kombinationen særlig sensitiv mor og high need baby er opslidende.

Når jeg ser mødregruppens babyer er det som om, min søn er fra en helt anden planet, han er så anderledes.

Det er især hårdt, at min søn ikke vil være hos os, holdes ...

Annonce

... eller lignende, han vrider sig og vil væk. Jeg vil så gerne, at vi kunne være lidt tæt en gang imellem.

Han følger os i rummet og smiler til os - så han kan vel li´ os en lille smule.

Vil det altid være sådan, er man High Need for evigt?

Jeg har hele mit liv tænkt, at jeg ville være hjemmegående husmor, og vie mit liv til mit barn og min mand, men nu jeg er blevet det, er jeg simpelthen så trist over at finde ud af, at jeg ikke magter det, og ikke er god til det - men kun drænes af det og langsomt slides helt ned. :(

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

At sove igennem

Hej Helen Min søn er nu blevet 6 måneder og jeg tænker, at det derfor er...

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

24. marts 2024 | Sovevaner | 5 mdr.

Sove på maven - 5 måneder

Hej Helen Jeg skriver, fordi vores datter er begyndt at trille om på maven,...

18. marts 2024 | Udvikling | 5 mdr.

Baby støtter ikke på benene?

Kære Helen Min dreng er nu 5 måneder gammel og jeg undrer mig over, at han...

Annonce

Viden om børn:

Faderskab

Et barn, der er født i Danmark, skal som udgangspunkt have registreret en far. Det er vigtigt, fordi barnet har ret til at kende sin biologiske baggrund, og fordi faderskabet giver både barnet og faren en række rettigheder og pligter.

Hvis I forældre er gift, så får faderen automatisk faderskabet. Hvis I forældre ikke er gift, så skal du ansøge om faderskabet - og det skal du gøre i forbindelse med barnets fødsel og inden for 4 uger. Hvis I ikke har anmeldt faderskabet inden for...

Læs mere i Babylex

Gravid vitaminer

Når du er gravid, er det ekstra vigtigt at spise sund og varieret - det, du spiser og drikker under graviditeten, har betydning for dit barns udvikling i livmoderen.

Sundhedsstyrelsen anbefaler, at gravide tager et tilskud af folsyre, D-vitamin og jern. Desuden anbefales gravide at få tilstrækkeligt med kalk, enten gennem kosten eller som tilskud.

Folsyre: 400 mikrogram folsyre daglig fra graviditeten planlægges til og med 3 måneder henne. Dette tages i form af...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Det kan ikke siges for mange gange. Din bog om barnets søvn er helt fantastisk og hver gang jeg læser i den giver den mig ro i stedet for at stresse over at mit barn ikke nødvendigvis sover 16-20 timer i døgnet i en alder af 3 mdr, som man læser mange andre steder.

Hilsen mor til pige på 3 måneder