Udviklingsspring - 13 mdr.

14. september 2013

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Udviklingsspring - 13 mdr.

Hej Helen.

Endnu en gang må jeg høre lidt af dine guldkorn. Vi har en dreng på 13,5 mdr., som jeg ikke er et sekund i tvivl om, at han er i fuld gang med et udviklingsspring. Han har altid reageret på forholdsvis samme måde; kun mor der virker, til dels også far, en del gråd om natten, nogle gange 1-2 timer(!), hvor han græder og græder og græder, mens han er i armene og får kys og kram. Oveni det har han fire hjørnetænder på vej, så han døjer med ...

Annonce

... lidt.

Men vi er her selvfølgelig for ham, jeg vil dog høre om du ikke vil fortælle lidt om, hvad der sker udviklingsmæssigt i den alder han har nu? Jeg kan ikke gennemskue det på samme måde, som ved de tidligere spring. Det er første spring han har, hvor han går i vuggestue (som han og vi er super glade for), så på trods af en fin kommunikation med pædagogerne, så sker der alligevel meget i hans hverdag, som vi ikke har et lige så stort indblik i som før.

Tak :)

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Opkast - baby og børn

Der er forskel på at gylpe og på at kaste op. Gylp kommer stille efter et måltid, hvor opkast er mere voldsomt og i større mængder. Hvis barnet kaster op, vil det ofte også være uroligt og utilpas. Hvis barnet kun kaster op en enkelt gang, er der ikke grund til bekymring.

Opkastning hænger ofte sammen med, at barnet fejler noget andet og måske også har feber. Barnet vil ofte have ondt i maven, virke slap og træt, vil måske vægre sig mod at spise. Sammen med opkastning kommer...

Læs mere i Babylex

Sidde

De fleste børn kan i 6 mdr´s alderen sidde med let støtte f.eks. i en høj stol eller i barnevognen.

7 mdr gamle kan de fleste børn sidde kortvarrigt, dvs et par minutter, for så at falde til siden, for- eller bagover.

8 mdr gamle kan det fleste børn sidde i lidt længere tid og begynder også at tage hænderne ud og støde fra ved siden. Balancen bliver bedre og bedre.

Når barnet begynder at kunne sidde selv og holde et stykke legetøj i hånden er det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og sygdom, som giver dig ro og overblik, når dit barn har det dårligt.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Det går rigtig fint med Emilie, hun er blevet supergod til at sove i barnevognen og sover nu 2 lure om dagen på ca. 2-3 timer, så det er skønt - tak for dit forrige råd :o)

Hilsen Emilies forældre