Kravle - 9 mdr.

11. februar 2013

Kategori:
Alder:
9 mdr.

Kravle - 9 mdr.

Hej Helen

Min søn er nu næsten 9 måneder. Han har kunnet komme frem ved egen hjælp, siden han var 5,5 måned. Han glider på maven og trækker med armene og skubber med fødderne (den metode kender du sikkert :)).

Da han var ca.6 måneder, stod han på alle 4 og begyndte at rokke. Da han var knap 8 måneder begyndt han så at kravle 3-4 ”tag” eller hvad man nu kalder det. Og mere er det ikke blevet til. Han ”gider” ligesom ikke kravle. Han har jo er ret fin og hurtig krybe-teknik og kommer hurtigt frem på den måde.
Seperationsangsten har ikke gjort nogen forskel, han maver sig bare glad efter mig rundt i lejligheden :)

Men er det et problem? Skal jeg hjælpe ham med at kravle rigtigt? Jeg ved godt, det er er ...

Annonce

... helt normal først at kravle i en senere alder. Men jeg tænker, at han har været igang så længe.

Han kan selv komme fra kravle-stilling til siddende stilling og omvendt. Han kan strække begge ben i kravle-stilling, så det ser ud som om, han skal til at tage en armbøjning :) Han kan løfte numsen højt, mens han står på tæer. Og han kan fint løfte en hånd og støtte på den anden (i kravle-stilling), hvis han vil lege med noget.

Som jeg ser det, er han altså helt motorisk parat til at kravle (og har været det noget tid). Skal jeg bare se tiden an, eller kan/skal jeg hjælpe ham. Jeg har jo læst, at det er vigtigt at kravle, med hensyn til senere at kende forskel på f.eks. p/q og 6/9.

Venlig hilsen
Mor til 2

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Min pige vil ikke spise

Hej Helen! Så er det blevet min tur til at skrive til dig:) Min pige, som...

Yoghurt produkter til baby

Kære Helen Vi er flere i mødregruppen, som er meget glade for de forskellige...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Dårlig søvn og stop af amning

Hej Helen. Nu har jeg endelig fået taget mig mod og tiden til at skirve til...

Aftensmad og natteroderi

Kære Helen. Tak for dine tidligere råd og vejledning. Jeg kunne godt bruge...

Annonce

Viden om børn:

Gråd og børn

Når det lille barn græder, så fortæller dit barn dig, at det ikke har det ikke har det helt godt eller ikke er helt tilfreds med, hvad der foregår omkring det.

Det nyfødte barns gråd er meget ensartet, men forholdsvis hurtigt vil barnets gråd ændre sig og vil have forskellige nuancer. I takt med at barnet vokser, vil du lære at tolke barnets gråd og finde ud af, hvordan du skal handle i forhold til barnets behov.

Nogle gange vil det være svært at finde ud af,...

Læs mere i Babylex

Kræsenhed

Når barnet er kommet i gang med skemaden, så er det meget vigtigt at introducere så meget forskelligt af familiens mad som muligt.

Når barnet først er blevet 1 år, så er appetitten og lysten til at smage noget nyt ikke særlig stor.

Prøv altid at servere det samme for barnet som I selv spiser og se altid ud som om I nyder maden. Lad være med at vise barnet for meget interesse, men lad det spise uden at presse det.

I må respektere at der er noget mad,...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for en MEGET god brevkasse, hvad skulle jeg dog gøre uden den.

Mor til dreng knap 6 uger