Brev:
Brystfiksering
6. februar 2013
Alder:
18 mdr.
Brystfiksering
Hej Helen,
Tak for tidligere svar og en god brevkasse, der ofte bliver læst.
Min datter er nu snart 19 mdr og stortrives i alt hvad hun kaster sig ud i. Det næste store hun kommer til at opleve er at blive storesøster i juli, altså lige omkring hendes 2 års fødselsdag. Det bliver en stor oplevelse for hele familien, og jeg er sikker på at hun i stor grad vil tilpasse sig sin nye rolle med samme engagement og gå på mod som hun udviser for alt andet.
Men, der er en udfordring. jeg stoppede med at amme da hun var godt et år, efter at hun selv havde trappet ned til 1 gang i døgnet (kl 2 om natten for det meste!) Det er gået fint og hun har aldrig bedt om bryst siden, m.m man kan sige at det er det hun gør, når hun er utryg, træt eller syg og helst skal sidde med hånden på mit bryst og nulre! Dette gør hun også om natten hvis hun putter sig ind til mig, men om natten virker det nærmest som om hun bliver mere vågen af det end rolig.
Jeg syntes det er dejligt at hun finder denne trøst i mig, men jo større hun bliver, jo hårdere nulrer hun :-) Og så handler det jo i stor grad om hvordan hun vil takle det når der pludselig kommer en lillebror/søster som skal ammes og hun derfor skal dele mine bryster!
Jeg har forsøgt med 'nu skal brysterne sove, du må holde mig i hånden i stedet', og forsøgt at holde hende helt væk fra brysterne i perioder. (Bl.a ved at hun kun har kontakt med sin far om natten, eller ved at sove med tøj på som hun ikke kan komme ind under!)) Men det ændrer intet... Jeg tror egentlig ikke hun er bevist om sin handling og dette gør det jo vanen svær at ændre, men har du et godt råd til hvordan jeg kan afvænne hende, eller hvordan jeg kan finde en måde så hun ikke oplever det som et svigt, når jeg skal til at amme igen?
På forhånd tak
Sisse