Efter hun ikke bliver ammet mere

2. november 2012

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Efter hun ikke bliver ammet mere

Kære Helen

Vores datter er nu lidt over 13 mdr. Hun har aldrig brugt sut og her for 3-4 uger siden stoppede jeg med at amme hende pga jeg ikke har mere mælk.

De første nætter gik det så nemt og det gør det for det meste også. Men nu har nogle store græde ture indimellem fx ved putning eller ofte tidlig om morgenen, hvor vi bare ikke kan tørste hende. I går aftes gav vi hende sutteflasken med vand, da hun skulle sove, så sad hun med den 5-10 min indtil hun sov. Men kl fire begyndte hun ikke med at små græde lidt og kl fem græd hun så meget at vi blev nød til at stå op.

Sutten vil hun bare ikke tage :( og hendes tørst er så kun hendes nusseklud, som dufter af hendes mor. Nussekluden fungere ofte også bare fint, men når hun ind imellem blir så ked at vi ikke kan tørste hende, ...

Annonce

... så synes vi ikke det er sjovt og vi ville ønske hun brugte sut, som så kunne trøste hende imens vi sad ved hende. Kan selvfølgelig godt være tænder der er på vej igen, men vi tror altså det er reaktionen på hun ikke blir ammet mere, altså hendes sutte behov.

Har du et godt råd til hvad vi kan gøre for at undgå de græde ture? Hvordan vi ikke kan trøste hende?

Inden hun blir puttet læser vi med hende og når hun blir puttet af sin mor synger jeg for hende, når hun blir puttet af hendes far, sidder hun med ham indtil hun ikke kan holde øjene åben og så ligger han hende i sengen og så sover hun.

Ellers er hun altid glad :) aldrig noget om dagen og aftenen, der kan vi også nemt tørste hende vi der er brug for at blive tørstet!

Vi ser frem til at høre fra dig igen :)
God weekend

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Navlestrengsblod - stamceller

Navlestrengsblod - det vil sige, det blod, som er tilbage navlestrengen og moderkagen efter fødslen - indeholder stamceller. Disse celler har hjulpet dit barn med at udvikle organer, blod, væv og immunsystem gennem hele graviditeten.

I dag forskes der meget intenst i brugen af stamceller, og håbet er at kunne gøre noget ved en række sygdomme, som i dag er uhelbredelige, fordi manglende eller ødelagte celler visse steder i kroppen ikke bliver dannet igen. Der findes mange...

Læs mere i Babylex

Leg

For det lille barn er leg meget vigtigt, da det er igennem leg, at barnet udforsker verden og dermed udvikler sig. Og I begyndelsen er I forældre det bedste legetøj, og jeres barn vil elske jeres mimik, lyde og berøring.

Jeres barn har stor glæde af, at I tumler, triller, hjælper barnet med at cykle med benene, danser med barnet i armene... Ligesom jeres barn har brug for at mærke jer tæt på, ligge hud-mod-hud, blive kysset, krammet, kærtegnet og sunget for.

I takt...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og mad. Bogen er propfyldt med tips, opskrifter og praktiske dagsplaner!

Det siger medlemmerne ...

..og endnu engang tak for en vidunderlig brevkasse!