Brev:
Efter hun ikke bliver ammet mere
2. november 2012
Alder:
13 mdr.
Efter hun ikke bliver ammet mere
Kære Helen
Vores datter er nu lidt over 13 mdr. Hun har aldrig brugt sut og her for 3-4 uger siden stoppede jeg med at amme hende pga jeg ikke har mere mælk.
De første nætter gik det så nemt og det gør det for det meste også. Men nu har nogle store græde ture indimellem fx ved putning eller ofte tidlig om morgenen, hvor vi bare ikke kan tørste hende. I går aftes gav vi hende sutteflasken med vand, da hun skulle sove, så sad hun med den 5-10 min indtil hun sov. Men kl fire begyndte hun ikke med at små græde lidt og kl fem græd hun så meget at vi blev nød til at stå op.
Sutten vil hun bare ikke tage :( og hendes tørst er så kun hendes nusseklud, som dufter af hendes mor. Nussekluden fungere ofte også bare fint, men når hun ind imellem blir så ked at vi ikke kan tørste hende, så synes vi ikke det er sjovt og vi ville ønske hun brugte sut, som så kunne trøste hende imens vi sad ved hende. Kan selvfølgelig godt være tænder der er på vej igen, men vi tror altså det er reaktionen på hun ikke blir ammet mere, altså hendes sutte behov.
Har du et godt råd til hvad vi kan gøre for at undgå de græde ture? Hvordan vi ikke kan trøste hende?
Inden hun blir puttet læser vi med hende og når hun blir puttet af sin mor synger jeg for hende, når hun blir puttet af hendes far, sidder hun med ham indtil hun ikke kan holde øjene åben og så ligger han hende i sengen og så sover hun.
Ellers er hun altid glad :) aldrig noget om dagen og aftenen, der kan vi også nemt tørste hende vi der er brug for at blive tørstet!
Vi ser frem til at høre fra dig igen :)
God weekend