Brev:
Dagpleje
10. august 2012
Alder:
23 mdr.
Dagpleje
Hej Helen
Velkommen tilbage fra ferie :-)
Min datter er nu 23 mdr, en alder hvor der sker meget og en sjov alder.
Hun har hele tiden været den yngste hos hendes dagplejemor, hvor de andre 3 børn har været et år ældre og det har fungeret fint, hun har lært en masse af børnene men nu er de alle 3 fornydelig stoppet for at starte i børnehave.
Min bekymring er nu hvordan det nu skal gå når hendes veninder ikke længere er en del af hende hverdag. Hun spørger meget efter dem og savner dem helt sikkert.
Der er startet 2 nye hos dagplejemoren, på henholdsvis 10 mdr. og 11 mdr. så de kan endnu ikke gå og har en helt anden leg end min datter.
Jeg kan godt mærke hun ikke er ligeså glad som før når hun bliver afleveret om morgenen, og kigger rundt som om hun ikke kan forstå hvor de store børn er henne.
Kan det være en ulempe at hun skal være hos dagplejemoren i 1 år endnu sammen med børn der er så meget mindre end hende selv?
Jeg er nervøs for om det kan sætte hende tilbage motorisk og hendes evne til at lærer nyt vil gå i stå, nu hvor hun ikke længere har de store piger at lære af.
Samtidig kan min nervøsitet være om hun kan gå over i den anden grøft og blive den lille dominerende, for nu er hun pludselig den store og skal så lige markere sig overfor de andre, det ønsker jeg selvfølgelig ikke.
Jeg kan også være bange for hun vil komme til at gå meget alene og lege, og mangle det sociale.
Jeg glæder mig til at hører dit svar.
På forhånd mange tak for hjælpen.
Med venlig hilsen
mor