Mor nr. 2

29. april 2012

Kategori:
Alder:
19 mdr.

Mor nr. 2

Hej Helen

Jeg har et spørgsmål som jeg ser utroligt meget frem til at hører dit svar til.

Min datter på 19 mdr. fravælger pludselig mig - hendes mor. Det er pludselig kun hendes far som dur til alt.

Jeg forstår ikke hvorfor og evt hvad der er gået skævt. Det er ofte mig som siger nej til ting hun ikke må, og når hun ikke spiser pænt er det også ofte mig som retter på hende.

Jeg føler ikke jeg tør rette el. vise hende hvem der bestemmer, hvis det er dette jeg får ud af det - at hun vælger hendes mor fra.

Når jeg feks. putter hende om aftenen, har hun de sidste 2 aftener grædt og grædt indtil hendes far kom, så stoppede hun og lagde sig til at sove, dog går der et øjeblik for hun skal være sikker på han ikke går.
Hun har altid været glad for os begge og ...

Annonce

... nogle dage var den ene mere ind end den anden, hvilket ikke har betydet noget for det kun skifte fra det ene øjeblik til det andet.
Nu vælger hun helt mig fra, hvis vi begge er der og det gør utroligt ondt på mig.
Er jeg alene med hende er jeg god nok.

Jeg har tænkt tilbage hvad der evt kunne have udløst dette. Forrige uge var hun på en uge 3 steder da hendes dagplejemor havde ferie, den ene gang var hendes mormor som hun elsker. Hos den ene gæstedagpleje var hun meget ulykkelig da jeg gik, og ville ikke slippe mig, der tog dagplejemoren hende væk så jeg kunne gå, hvor min datter rakte ud efter mig og kaldte, men jeg skulle jo gå. Jeg tænker om hun har følt sig svigtet af mig??

Jeg ser meget frem til dit svar, da det går mig meget på :-(

Mange hilsner
den triste mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

5. februar 2024 | Sovevaner | 22 mdr.

Rutiner og weekend, del 2 - Lur

Kære Helen Tak for dit svar på mit forrige brev. Det er rigtig godt at...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

3. januar 2024 | Kost og ernæring | 21 mdr.

Nedsat appetit? - 21 mdr.

Kære Helen Godt nytår. Åh, det der med mad. H er en skøn lille...

Annonce

Viden om børn:

Ekstra væske baby

Børn, der får flaske, kan i visse perioder have behov for at få ekstra væske. Det kan være ved sygdom med feber, eller i særligt varme sommerperioder.

Nogle gange vil barnet vise behov for en ekstra flaske mælk, og det er helt fint. Børn der får flaske skal have lov til at selvregulere deres behov. Men andre gange vil det være fint at tilbyde væsken som vand. De første 4 mdr. skal vandet koges. Derefter kan barnet få vand fra hanen, med mindre man har privat vandboring.

Læs mere i Babylex

Episiotomi - Epis

Episiotomi eller Epis er, når kvinder under en fødsel klippes i mellemkødet. Man klipper i det stykke, der er mellem skeden og endetarmsåbningen, og man gør det, for at barnet bedre kan komme ud.

Der findes to typer af Episiotomi:

1. Man kan klippe lodret ned fra skedeåbningen til endetarmen. Dette klip heler ofte let op, men det anvendes ikke så meget mere, da der er risiko for, at klippet udvider sig og bliver længere, når barnets hoved passerer forbi - og derved...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen,

Jeg har nu i over 3 år været medlem af din hjemmeside og har ALTID påskønnet dine gode og fornuftige råd omkring mine to børn. Selvom du aldrig har mødt mine børn, har du altid rådgivet mig som om du hele tiden har været en del af deres liv......

Du er klart den bedste og ærligste sundhedsplejerske jeg nogenside har stiftet bekendtskab med, og jeg vil altid sætte pris på dine gode råd, som har gjort min hverdag bedre og mindre skræmmende.

Endnu engang tusind tak.