Brev:
Mor nr. 2
29. april 2012
Alder:
19 mdr.
Mor nr. 2
Hej Helen
Jeg har et spørgsmål som jeg ser utroligt meget frem til at hører dit svar til.
Min datter på 19 mdr. fravælger pludselig mig - hendes mor. Det er pludselig kun hendes far som dur til alt.
Jeg forstår ikke hvorfor og evt hvad der er gået skævt. Det er ofte mig som siger nej til ting hun ikke må, og når hun ikke spiser pænt er det også ofte mig som retter på hende.
Jeg føler ikke jeg tør rette el. vise hende hvem der bestemmer, hvis det er dette jeg får ud af det - at hun vælger hendes mor fra.
Når jeg feks. putter hende om aftenen, har hun de sidste 2 aftener grædt og grædt indtil hendes far kom, så stoppede hun og lagde sig til at sove, dog går der et øjeblik for hun skal være sikker på han ikke går.
Hun har altid været glad for os begge og nogle dage var den ene mere ind end den anden, hvilket ikke har betydet noget for det kun skifte fra det ene øjeblik til det andet.
Nu vælger hun helt mig fra, hvis vi begge er der og det gør utroligt ondt på mig.
Er jeg alene med hende er jeg god nok.
Jeg har tænkt tilbage hvad der evt kunne have udløst dette. Forrige uge var hun på en uge 3 steder da hendes dagplejemor havde ferie, den ene gang var hendes mormor som hun elsker. Hos den ene gæstedagpleje var hun meget ulykkelig da jeg gik, og ville ikke slippe mig, der tog dagplejemoren hende væk så jeg kunne gå, hvor min datter rakte ud efter mig og kaldte, men jeg skulle jo gå. Jeg tænker om hun har følt sig svigtet af mig??
Jeg ser meget frem til dit svar, da det går mig meget på :-(
Mange hilsner
den triste mor