Brev:
At bide
1. december 2011
Alder:
13 mdr.
At bide
Kære Helen
Min datter har fået tænder. Hun har fire tænder - alle fortænder. Hun fik sent tænder og kan godt lide at bruge dem. Hun kan godt lide at bide (ikke i andre børn, kun sine forældres hals/kinder/hage/næse/fingre) - især når hun er træt eller sulten. Når hun bider, siger vi "nej" og ser alvorlige ud. Hvis vi ser for alvorlige ud, begynder hun at græde, hvorefter hun straks får et knus. Hvor om alting er, så har hun ikke forstået, at hun ikke må bide.
Hun lærte dog meget hurtigt ikke at bide, når hun blev ammet. Hun blev taget fra, hvis hun bed. Og det gentog sig kun 1-2 gange.
Hilsen