Brev:
Selvværd eller selvtillid
6. oktober 2011
Alder:
3 år, 1 mdr.
Selvværd eller selvtillid
Hej igen Helen
Jeg har for nylig lånt en bog der hedder "glade børn med højt selværd" - tror jeg nok den hedder :-)
Det er jo meget fokus på og lære vores børn og have et højt selvværd og måske ikke så meget selvtillid.
Jeg synes det nogle gange kan være svært og skelne mellem hvad en generel sætning kan spores i retning af.
F.eks hvis L har lavet en flot tegning, så er meningen at man ikke må sige " sikke en flot tegning du har lavet" - men i stedet "hvor har du brugt mange fine farver på din tegning" - altså rose for noget du er og ikke hvad du gør.
Kan du give et par eksempler på hvad man f.eks ikke skal sige og ordvendinger som styrker selvværdet?
Ofte er det jo et enkelt ord som skal byttes ud med noget andet. Det skal jo heller ikke virke kunstigt, men jeg synes det er spændende og vil gerne sætte mig lidt mere ind i hvad det indeholder og selvfølgelig skabe de bedste vilkår for vores datter :-)
Bedste hilsner
L´mor