Selvværd eller selvtillid

6. oktober 2011

Kategori:
Alder:
3 år, 1 mdr.

Selvværd eller selvtillid

Hej igen Helen

Jeg har for nylig lånt en bog der hedder "glade børn med højt selværd" - tror jeg nok den hedder :-)

Det er jo meget fokus på og lære vores børn og have et højt selvværd og måske ikke så meget selvtillid.

Jeg synes det nogle gange kan være svært og skelne mellem hvad en generel sætning kan spores i retning af.

F.eks hvis L har lavet en flot tegning, så er meningen at man ikke må sige " sikke en flot tegning du har lavet" - men i stedet "hvor har ...

Annonce

... du brugt mange fine farver på din tegning" - altså rose for noget du er og ikke hvad du gør.

Kan du give et par eksempler på hvad man f.eks ikke skal sige og ordvendinger som styrker selvværdet?

Ofte er det jo et enkelt ord som skal byttes ud med noget andet. Det skal jo heller ikke virke kunstigt, men jeg synes det er spændende og vil gerne sætte mig lidt mere ind i hvad det indeholder og selvfølgelig skabe de bedste vilkår for vores datter :-)

Bedste hilsner

L´mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

23. april 2024 | Opdragelse | 3 år, 6 mdr.

Leg med voldsomme ord

Hej igen Helen, Jeg sender dig et til brev med det samme med et helt andet...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 9 mdr.

Ked af at være i dagplejen

Hej Helen. Vi har en dejlig pige på 2 år og 9 måneder, hun har ellers været...

15. april 2024 | Udvikling | 3 år

Hjælp til vores dreng

Hej Helen, Min kæreste og jeg håber inderligt at du kan hjælpe os, som du...

28. marts 2024 | Opdragelse | 3 år, 7 mdr.

Selvværd og selvtillid

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg har en pige på 3 1/2 år, som jeg...

5. marts 2024 | Sovevaner | 2 år, 10 mdr.

Svær putning - 2 år, 10 mdr.

Hej Helen. Yngstemanden har altid været rigtigt svær at putte, og derfor har...

Annonce

Viden om børn:

Tænder

Der er stor forskel på, hvornår børn får deres første tænder. Nogle bliver født med en tand eller to. Andre er over et år før den første tand melder sig.

De fleste børn får dog deres første tænder omkring 6 mdr.´s alderen og vil have et komplet sæt tænder omkring 3 års alderen, dvs. 20 tænder.

Mange børn får ondt i gummerne, når tænderne bryder igennem. Her kan det hjælpe med en bidering, eller noget koldt at bide i f.eks. et stykke agurk. Skær en skive agurk på...

Læs mere i Babylex

Øjenbetændelse

Øjenbetændelse kaldes også conjunctivitis. Det er betændelse i øjets bindehinde, som dækker indersiden af øjenlåget og det hvide af øjet.

Der er to former for øjenbetændelse - en mild og en svær.

Den milde øjenbetændelse opstår ofte hos forkølede børn. Øjet bliver let rødt, det løber i vand, og der kommer "gule klatter" i øjenkrogen, især efter søvn. Denne form for øjenbetændelse skyldes virus, som kun er lidt smitsom, og børn med denne form for øjenbetændelse må...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen, Det er simpelthen så dejligt at jeg har fundet dig på nettet.. Dig kan jeg skrive til med alle mine tanker og udfordringer, og så får jeg et fornuftigt og brugbart svar – tak!!!