Skift af pasning

22. august 2011

Kategori:
Alder:
15 mdr.

Skift af pasning

Kære Helen

Jeg har en lille glad dreng på 15 mrd. For 3 måneder siden startede han i kommunal dagpleje efter et par måneder at være blevet passet af en privat børnepasser. I den private børnepasning var han sammen med en lille dreng på samme aldre som han selv, men de legede mest parallelt. I den kommunale dagpleje bliver han også passet sammen med ét andet barn. Det barn som var der da han startede, er nu stoppet og et nyt barn startet. Det er en pige, som er 10 måneder og for tidligt født. Det føler vi jo er et stort spring i alder, når det er det eneste andet barn

Min søn er lige begyndt at gå og er meget glad andre børn. I vores sommerferie var vi på ferie med venner med jævnaldrene børn og dem 'leger' han med - kopierer dem ved at slå i bordet osv., leget 'tag-fat' rundt om et bord osv. Og det finder han stor morskab i.

Dagplejeren går i legestue en dag ugentligt og mødes med andre, så på den måde kommer han ud blandt andre børn - men jo ikke hver dag. ...

Annonce

... Min bekymring er, om han mangler et eller flere børn at spejle sig i og 'lege' med i hverdagen.

Derfor har vi overvejet at flytte ham til en vuggestue - og nu er vi netop blevet tilbudt en plads.

Det gik let med at køre ham ind i dagplejen og han har generelt været meget tryg ved andre mennesker. Nu er han dog blevet mere tryghedssøgende generelt, skuler til fremmede og bliver ked af det, hvis han far eller jeg forlader rummet. Han er også begyndt at græde højlydt, når vi afleverer ham om morgenen. Men ifølge dp stopper han inden for de første fem minutter. Og jeg tænker at det er en fase, som går over. Alligevel er jeg jo lidt i tvivl om det er fordi han ikke kan lide at være der.

Vi har aftalt et møde med dagplejeren, men vil også gerne høre din mening. Skal vi flytte ham til en vuggestue og udsætte ham for endnu et skift eller skal vi lade ham blive til trods for, at der ikke er andre børn på hans egen alder til hverdag? Hvad betyder mest for ham?

Hilsen

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

Annonce

Viden om børn:

Svangerskabsforgiftning

Svangerskabsforgiftning kaldes også for Preeklampsi og eklampsi. Man ved ikke præcist, hvorfor svangerskabsforgiftning opstår.

Sygdommen medfører at væskemængden i kroppen forøges, at der udskilles protein med urinen og at blodtrykket stiger. Det kan være lette symptomer, som opdages ved en rutinekontrol hos egen læge eller ved jordemoder, men der kan også være svære tilfælde, hvor kvinden oplever hovedpine, flimren for øjnene, overfølsomhed for lys, kvalme, opkastninger og...

Læs mere i Babylex

RS virus

RS-virus eller respiratorisk syncytialvirus er i vintermånederne den hyppigste årsag til akut bronkitis hos små børn og RS-virus kan også udvikle sig til lungebetændelse.

RS-virus er meget smitsomt og det rammer typisk børn under to år og ofte er børnene under seks måneder. Det er især større søskende, som smitter de mindre søskende, som så kan blive rigtigt syge og kræve indlæggelse. RS-virus er dog sjældent livstruende og barnet kommer sig igen uden men.

De...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder