Søn bider og slår...

10. august 2011

Kategori:
Alder:
2 år, 3 mdr.

Søn bider og slår...

Kære Helen

Vores dejlige dreng viser sig nogengange fra sin knap så flatterende side - han bider & slår.

Vi har nu besluttet at holde et møde, med dagplejemor og dagplejepædagog, for at se om vi kan løse dette eller gøre nogen ting anderledes - vil derfor gerne have dit besyv med før mødet, jo flere hjerner jo bedre.

Dagplejemor siger han virker til at være glad og tilfreds med at være i dagpleje. Han er glad for de andre børn og deler gerne kys og kram ud og griner meget. Han har 100% fokus når de synger, danser, laver gymnastik etc, men så snart det handler om "fri" leg, kan det gå galt.

Hun nævner at hvis de kun er 3 børn går det som regel uden problemer, men er de flere er det at han bliver meget bisset. Altså som om han ikke kan kapere for mange børn på en gang (gulp der er 50 børn i børnehave, hvor han skal starte om 9 mdr).
- det viser sig ved bideri, skubben eller slåen, gerne i forbindelse med at han vil have de andres legetøj, foran i køen etc. Hun nævner at han vil være i ...

Annonce

... fokus og er meget styrende.

Han er 2 år og 3 mdr - motorisk dygtig - sprog er der masser af, men kan dog være lidt svær at forstå. I den forbindelse fik vi tjekket han ører, ved ørelæge, men alt er som det skal være.

Han er i dagpleje med 3 andre børn, heraf 1 sensitivt som er et ½ år ældre, de andre 2 er jævnaldrende. Han er enebarn, de andre er nr. 2 og 3 i søskenderækken (kan det have betydning?)

Hjemme har vi ikke de store problemer. Han har dog bidt mig og far enkelte gange, men længe siden. Han spiser normalt - sover godt (11 t. nat + 2 t. lur). - Vi ser et lille bestemt menneske, med de op og nedture som de nu har.

Vi vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe ham, så han ikke ender med at få et ballademagermærkat (som jeg desværre tror han har allerede) og at hans tid i dagplejen bliver så god som mulig. Og ikke mindst så de andre børn ikke ender med bidmærker.

Derfor glæder jeg mig til at høre dine kommentare til ovenstående.

På forhånd mange tak - fra lettere bekymret mor

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Madras til barneseng

Der findes mange slags madrasser på markedet, og når du skal vælge en madras til dit barns seng, så vil anbefalingen ofte være, at du vælger en skummadras, en latexmadras eller alternativt en madras i et naturmateriale. Vælger du en skummadras (polyurethanskum), skal den være mindst 5 cm tyk og helst med betræk, der kan tages af og vaskes.

Det anbefales, at dit barn ligger på et fast underlag, fordi det giver barnet mulighed for at bruge og udvikle sine muskler. Samtidig sikrer...

Læs mere i Babylex

Strækmærker

Under graviditeten oplever mange kvinder at de får strækmærker i takt med at maven vokser.

Har man først fået strækmærker forsvinder de ikke igen, men de bliver som regel næsten usynlige indtil en næste graviditet.

Mærkerne skyldes bristninger i underhuden. De kommer både fordi at maven vokser, men også fordi der sker nogle hormonelle forandringer. De kommer ofte på maven, lårene, brysterne, ballerne og/eller armene, og i starten ses de ofte som rosa eller blålige...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tak for dine altid venlige svar - de giver os noget at tænke over - og lidt ro til det bekymrede moderhjerte ...

Mor til Magnus 15 måneder