Brev:
Søn bider og slår...
10. august 2011
Alder:
2 år, 3 mdr.
Søn bider og slår...
Kære Helen
Vores dejlige dreng viser sig nogengange fra sin knap så flatterende side - han bider & slår.
Vi har nu besluttet at holde et møde, med dagplejemor og dagplejepædagog, for at se om vi kan løse dette eller gøre nogen ting anderledes - vil derfor gerne have dit besyv med før mødet, jo flere hjerner jo bedre.
Dagplejemor siger han virker til at være glad og tilfreds med at være i dagpleje. Han er glad for de andre børn og deler gerne kys og kram ud og griner meget. Han har 100% fokus når de synger, danser, laver gymnastik etc, men så snart det handler om "fri" leg, kan det gå galt.
Hun nævner at hvis de kun er 3 børn går det som regel uden problemer, men er de flere er det at han bliver meget bisset. Altså som om han ikke kan kapere for mange børn på en gang (gulp der er 50 børn i børnehave, hvor han skal starte om 9 mdr).
- det viser sig ved bideri, skubben eller slåen, gerne i forbindelse med at han vil have de andres legetøj, foran i køen etc. Hun nævner at han vil være i fokus og er meget styrende.
Han er 2 år og 3 mdr - motorisk dygtig - sprog er der masser af, men kan dog være lidt svær at forstå. I den forbindelse fik vi tjekket han ører, ved ørelæge, men alt er som det skal være.
Han er i dagpleje med 3 andre børn, heraf 1 sensitivt som er et ½ år ældre, de andre 2 er jævnaldrende. Han er enebarn, de andre er nr. 2 og 3 i søskenderækken (kan det have betydning?)
Hjemme har vi ikke de store problemer. Han har dog bidt mig og far enkelte gange, men længe siden. Han spiser normalt - sover godt (11 t. nat + 2 t. lur). - Vi ser et lille bestemt menneske, med de op og nedture som de nu har.
Vi vil gøre alt hvad vi kan for at hjælpe ham, så han ikke ender med at få et ballademagermærkat (som jeg desværre tror han har allerede) og at hans tid i dagplejen bliver så god som mulig. Og ikke mindst så de andre børn ikke ender med bidmærker.
Derfor glæder jeg mig til at høre dine kommentare til ovenstående.
På forhånd mange tak - fra lettere bekymret mor