Far dur ikke

26. maj 2011

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Far dur ikke

Kære Helen,

Min datter er begyndt at afvise sin far. Dvs. han dur ikke når hun er ked af det eller træt. Han kan på ingen måder gå ind i et andet rum med hende, hvis hun er træt og prøve at putte hende. Så skriger hun som besat, hun bliver fuldstændig hysterisk, og bokser for at komme fri, så hun kan kravle ind til mig.

Det har ellers altid været ham, der lagde hende til nat. Slår hun sig er det kun mor. Står han med hende og jeg ...

Annonce

... kommer forbi, rækker hun ud efter mig og græder hvis jeg ikke tager hende. Helt overordnet, så vil hun ham ikke. Og det er rigtig hårdt for os begge.

Han har gået på barsel med hende i fire en halv måned, så de burde jo være tæt. Jeg ved børn går gennem sådan nogle perioder, men er der noget vi kan gøre for at imødekomme problemet, og inddrage far lidt mere? Og er der en ca tid på hvor længe sådan en periode varer?

Bedste hilsner,
Bodil

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Feber

Børns temperatur kan stige pludseligt. Dette skyldes, at deres evne til at kunne regulere temperatur ikke er fuldt udviklet. Den normale temperatur ligger mellem 36,5 og 37,5 grader celsius. Det er normalt, at temperaturen er ½ grad højere om aftenen end om morgenen.

Når temperaturen stiger, og der er tale om feber, vil barnet fryse, være koldt og blegt. Når feberen har fundet sit leje, bliver barnet derimod varmt og får blussende røde kinder. Et barn der har feber, skal have...

Læs mere i Babylex

Sygt barn

Det er altid svært at vurdere hvad et lille barn fejler, og er du i tvivl er det altid en god idé at kontakte lægen. Hellere en gang for meget end en gang for lidt.

De mest almindelige sygdomme hos børn er: Forkølelse, øjenbetændelse, mellemørebetændelse, lungebetændelse, maveinfektioner og skoldkopper.

Symptomerne er ofte: Manglende appetit, ondt i maven, opkastning og diarré samt feber.

Hvis det bliver nødvendigt at indlægge barent på sygehus er...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Hej Helen!

Tusind tak for en super god side, med masser af gode og virkeligt kompetente svar, som jeg har brugt flittigt

Josefines mor