Brev:
Far dur ikke
26. maj 2011
Alder:
13 mdr.
Far dur ikke
Kære Helen,
Min datter er begyndt at afvise sin far. Dvs. han dur ikke når hun er ked af det eller træt. Han kan på ingen måder gå ind i et andet rum med hende, hvis hun er træt og prøve at putte hende. Så skriger hun som besat, hun bliver fuldstændig hysterisk, og bokser for at komme fri, så hun kan kravle ind til mig.
Det har ellers altid været ham, der lagde hende til nat. Slår hun sig er det kun mor. Står han med hende og jeg kommer forbi, rækker hun ud efter mig og græder hvis jeg ikke tager hende. Helt overordnet, så vil hun ham ikke. Og det er rigtig hårdt for os begge.
Han har gået på barsel med hende i fire en halv måned, så de burde jo være tæt. Jeg ved børn går gennem sådan nogle perioder, men er der noget vi kan gøre for at imødekomme problemet, og inddrage far lidt mere? Og er der en ca tid på hvor længe sådan en periode varer?
Bedste hilsner,
Bodil