Brev:
Av - han bider!
10. maj 2011
Alder:
14 mdr.
Av - han bider!
Kære Helen.
Vores mindste dreng på nu 14 måneder er endelig begyndt at sove (tak for svar og gode råd) men nu har vi et mindre, men meget preserende problem: Han bider!
Han har fået alle sine tænder meget tidligt og utroligt hurtigt, de er myldret op som ukrudt i plænen, så vi kan godt forstå de klør og kan være irriterende. Men han har desværre en uvane med at kravle hen til os og sætte tænderne i vores ben, eller i skulderen hvis han er på arm.
Det er svært at holde et hyl tilbage, for de tænder er altså skarpe, men vi prøver at tage ham op, kigge på ham og sige "nej, vi vil ikke have du bider!"
Så bliver han helt ulykkelig, og græder hjerteskærende. Men ikke desto mindre får vi et nap en halv time senere. Han har også bidt nogle af de andre børn i vuggestuen, hvilket har gjort at han må side og spise med stor afstand til sidekammeraterne, da de ellers bliver nappet, når pædagogerne vender ryggen til.
Er han for lille til at forstå et Nej?, skræmmer vi ham for meget ved at sige fra, siden han græder så voldsomt og hvordan får vi sagt fra på en god måde?
Venlig hilsen
den skambidte familie