Fortælle om døden til 2 årig

12. april 2011

Kategori:
Alder:
23 mdr.

Fortælle om døden til 2 årig

Hej Helen.

Nu kommer jeg med, for mig, rigtig træls spørgsmål.

Sofie har altid været rigtig glad for sin bedstemor og været vant til at vi har været deroppe et par gange om ugen siden hun blev født. Nu ligger min mor for døden og for vi voksne er det selvfølgelig hårdt men hun er mæt og klar til at give slip på livet efter lang tids sygdom så på en måde er det også en lettelse.

Min spørgsmål går på hvor meget en 2-årig kan forstå af det hele og hvor meget hun skal inddrages i alt det ...

Annonce

... der sker. Jeg vil selvfølgelig gerne give hende de bedste forudsætninger for at kunne forstå det hele men samtidig er hendes sprog jo også rimelig begrænset, så hun kan ikke helt udtrykke alt hvad hun mener endnu og jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at sætte hende i en situation hun ikke kan rumme.

Jeg er spændt på at høre hvad du har at sige. Hvordan forklarer man hende at bedste ikk er her mere?

Ellers er alt vel, Sofie trives og er fræk som en 2-årig skal være :-)

Hilsen

Linda

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

21. april 2024 | Opdragelse | 2 år, 3 mdr.

Tilknytning mor og far

Hej Helen Lige en tanke som efterhånden fylder meget. Vi har snart en...

16. april 2024 | Diverse | 2 år, 2 mdr.

Måltider og putning

Kære Helen, Tak for nogle rigtig gode råd sidste gang:) Min søn, når han...

11. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Toårig dreng og sproglig støtte

Kære Helen, Tak for din sidste svar. Jeg har nogle spørgsmål igen angående...

5. april 2024 | Bedsteforældre | 2 år

Overnatte hos bedsteforældre

Kære Helen Ja - som overskriften lyder, så går mit spørgsmål på, hvor gamle...

5. april 2024 | Udvikling | 2 år, 2 mdr.

Jeg har en dreng på to år

Kære Helen. Tak for din mail og tak for de rigtig gode råd sidste gang, hvor...

Annonce

Viden om børn:

Fedt

Små børn har brug for fedt i maden. Det anbefales at tilsætte en tsk fedtstof i hver portion hjemmelavet mad. Det er udmærket at skifte imellem de forskellige typer fedtstof som olie, smør og plantemargarine.

Efter 1 års alderen kan barnet fortsat have behov for at få lidt ekstra fedtstof. Det er især i familier, hvor man spiser meget magert og gerne vil at barnet skal have sunde spisevaner fra starten.

I mager mad er der mange grøntsager, frugt og brød og kun lidt...

Læs mere i Babylex

Arp

Arp er betegnelsen for nogle gulbrune skæl, som mange børn får i hovedbunden, på panden eller i øjenbrynene. Det er døde hudceller som bliver afstødt. Det smitter ikke og det har intet med hygiejne at gøre.

Arp i hovedbunden kan fjernes ved hjælp af en lusekam. Du kan med fordel massere lidt uparfumeret babyolie ind i barnets hovedbund. En let massage stimulerer blodcirkulationen i hovedbunden, hvilket er godt både for forebyggelse og helbredelse af arp.

Evt. arp...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om dit barns udvikling. Bogen er propfyldt med nyttig viden for alle forældre!

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder