Brev:
Fortælle om døden til 2 årig
12. april 2011
Alder:
23 mdr.
Fortælle om døden til 2 årig
Hej Helen.
Nu kommer jeg med, for mig, rigtig træls spørgsmål.
Sofie har altid været rigtig glad for sin bedstemor og været vant til at vi har været deroppe et par gange om ugen siden hun blev født. Nu ligger min mor for døden og for vi voksne er det selvfølgelig hårdt men hun er mæt og klar til at give slip på livet efter lang tids sygdom så på en måde er det også en lettelse.
Min spørgsmål går på hvor meget en 2-årig kan forstå af det hele og hvor meget hun skal inddrages i alt det der sker. Jeg vil selvfølgelig gerne give hende de bedste forudsætninger for at kunne forstå det hele men samtidig er hendes sprog jo også rimelig begrænset, så hun kan ikke helt udtrykke alt hvad hun mener endnu og jeg er selvfølgelig ikke interesseret i at sætte hende i en situation hun ikke kan rumme.
Jeg er spændt på at høre hvad du har at sige. Hvordan forklarer man hende at bedste ikk er her mere?
Ellers er alt vel, Sofie trives og er fræk som en 2-årig skal være :-)
Hilsen
Linda