Brev:
Fars pige og lillebror på vej
19. december 2010
Alder:
19 mdr.
Fars pige og lillebror på vej
Kære Helen,
Vores nu 19 måneder gamle pige er utrolig tæt bundet til sin far - hvilket jo i og for sig er helt fantastisk. Det er bare lidt hårdt indimellem, når det KUN er far der dur. Når jeg går ud af døren er det "hej hej" og vinke vinke, og når far går er det verdens undergang (for bare at tage et af mange eksempler).
Med til historien hører også, at jeg nok er den "strenge" herhjemme - som slukker fjernsynet, som ikke synes, hun skal se musikvideoer fra i-phone'en hele tiden, som "passer sengetiderne", og hvor hysterisk gråd ikke fører til det ønskede resultat (hvad det 9 ud af 10 gange gør hos far :-)) - og ja alt det kedelige. Min mand synes naturligvis også, at det er frustrerende, at hun så tydeligt foretrækker ham frem for mig.
Jeg laver egentlig rigtig mange ting med hende - kun hende og mig, og det nyder hun da også.
Udover det venter vi en lillebror i februar. Så jeg går på barsel snart og vil så have en lille måneds tid, hvor jeg kan være mere sammen med hende for så ikke at have så megen tid overhovedet.
Mit spørgsmål går på, om denne udtrykte "far-prioritet" er helt normal og bare "en fase" (som jeg jo et eller andet sted håber på)? - er der noget vi som forældre kan gøre i opdragelsen? Derudover vil jeg høre, hvad vi (jeg) skal være særlig opmærksom(me) på, når lillebror kommer i relation til vores da 21 måneder gamle datter?
Tak for dine råd og god jul!
Kærlig hilsen
Lotte