Brev:
Hvordan behandler man lydfølsomhed
7. december 2010
Alder:
2 mdr.
Hvordan behandler man lydfølsomhed
Kære Helen,
ja, så er jeg på banen igen, dog ikke med et amme-spørgsmål denne gang.
Sagen er at min datter på 9 uger er blevet utrolig lydfølsom her på det sidste. Hvis vi har gæster kan hun slet ikke finde ro på nær i mine (eller fars) arme, og pludslige høje lyde får hende til at fare op med hysteriskt hyl, efterfulgt af gråd, hvor hun ikke kan skrige fordi at hun glemmer at trække vejret.
Hvis fjernsynet kører i baggrunden kan hun have svært ved at koncentrere sig, f.eks. hvis man ammer eller hygger, og afhængig af hvad der forgår kan man se hendes øjnbryn hæve sig eller blive rynkede. Endvidere hvis hun ligger og sover, kan en fanfare få hende til at vågne op grædende, selvom fjernsynet er stillet således at man knapt kan høre det.
Folk har mange forskellige ideer til hvad jeg skal, men jeg ville lige høre din mening.
På forhånd tak,
Hildur