Kan en lille baby have så stort temperament?

29. november 2010

Kategori:
Alder:
4 mdr.

Kan en lille baby have så stort temperament?

Hej Helen!!

Sagen er den at vi har en skøn skøn datter som snart runder de 4 mdr... Hun har altid været en lille bestemt dame, men syns det skinner mere og mere igennem efterhånden som månederne går..

Hun er god til at ligge selv i sin kravlegård eller på sit aktivitetstæppe længere tid alene og kigge på sit legetøj, elsker at være i bad, lege titte-bøhh og ligge nøgen på puslebordet og rigtig kan sprælle med benene, ja der er mange ting hun godt kan lide.. Men synes virkelig hurtig at hun bliver meget, nærmest hysterisk, hun bliver helt stiv i kroppen og rød i hoved, det er ikke sådan gråd mere skrig, som om noget bare virkelig irriterer hende.

Kan en baby have stort temprament i så tidlig en alder???

Ved godt at de ikke tåler for mange stimuli, og at de ikke kan holde sig vågen mere ...

Annonce

... en godt de 2 timer ad gangen når de ikke er ældre, det gør vi heller ikke.

Synes vi har prøvet mange ting efterhånden bl.a. at begrænse simuli i løbet af dagen, at putte hende så snart hun viser træthedstegn osv. Men sommetider skriger hun meget voldsomt når vi feks. kommer hende i sin voksipose og ud i barnevognen, ofte falder hun i søvn, men hun kan have et "anfald" som sommetider varer 10 min hvor hun bare skriger og skriger...

Synes alle babyer jeg oplever er så milde og slet ikke græder i samme græd som vores datter.. Ja der var en fra min mødregruppe som sagde: "hold da op, har aldrig hørt en baby skrige så meget" og det gør mig ret ked af det, for synes min kæreste og jeg gør vores bedste hele tiden men synes altid hun har virket utilfreds ret hurtig....

Venlig hilsen
Sommerfugl

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

5.5 måned og mangler appetit

Hej Helen. Jeg skriver til dig, fordi jeg er bekymret for min søns appetit....

5. april 2024 | Amning | 3 mdr.

Løbe når man ammer

Hej Helen. Min kæreste og jeg har den dejligste pige på knap 3 måneder, og...

Lære at drikke vand

Hej Helen. Jeg har en søn på 5½ måned, som er begyndt med skemad. Han får...

27. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ønsker at stoppe amning

Kære Helen. Jeg har suppleret amning med flaske fra min datter var ca. 5...

25. marts 2024 | Amning | 3 mdr.

Ammer mere nat end dag

Kære Helen Vi har en dejlig pige på 3 måneder, der vokser og trives rigtig...

Annonce

Viden om børn:

Barselshotel

Barselshoteller findes både på sygehuse og i privat regi.

Kravene til at komme på et offentligt barselsehotel er forskellige. Nogle steder barselshotellet for flergangsfødende, der har haft en ukompliceret graviditet og fødsel, andre steder er det til førstegangs forældre, der har brug for lidt ekstra tid, inden turen går hjem. På barselshotellet vil både mor og far typisk kunne være til stede hele døgnet og personalet kan tilkaldes, ved behov for hjælp.

På et...

Læs mere i Babylex

Navle

Hos det nyfødte barn sidder stadig en rest fra navlestrengen, som vil falde af, af sig selv, når barnet er mellem ca. 5 dage og tre uger gammelt. Det er normalt at det kan bløde fra navlen i denne periode og det kan også lugte fra navlen, da det er en forrådningsproces der sker.

Du skal være opmærksom på at navlen ikke begynder at lugte for meget, da det kan være tegn på infektion. Hvis navlen lugter gennem barnets tøj, er det for meget. Hvis der er rødme omkring navlen, kan...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens babydagbog som er en praktisk og lækker kalender smækfyldt med konkret information og gode idéer.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Allerførst så tusind tak for din fantastiske brevkasse. Jeg har fulgt den på sidelinjen i et par måneder og er meget imponerede over dine gode råd og vejledninger

Mor til Sille 7 måneder