Brev:
Kan en lille baby have så stort temperament?
29. november 2010
Alder:
4 mdr.
Kan en lille baby have så stort temperament?
Hej Helen!!
Sagen er den at vi har en skøn skøn datter som snart runder de 4 mdr... Hun har altid været en lille bestemt dame, men syns det skinner mere og mere igennem efterhånden som månederne går..
Hun er god til at ligge selv i sin kravlegård eller på sit aktivitetstæppe længere tid alene og kigge på sit legetøj, elsker at være i bad, lege titte-bøhh og ligge nøgen på puslebordet og rigtig kan sprælle med benene, ja der er mange ting hun godt kan lide.. Men synes virkelig hurtig at hun bliver meget, nærmest hysterisk, hun bliver helt stiv i kroppen og rød i hoved, det er ikke sådan gråd mere skrig, som om noget bare virkelig irriterer hende.
Kan en baby have stort temprament i så tidlig en alder???
Ved godt at de ikke tåler for mange stimuli, og at de ikke kan holde sig vågen mere en godt de 2 timer ad gangen når de ikke er ældre, det gør vi heller ikke.
Synes vi har prøvet mange ting efterhånden bl.a. at begrænse simuli i løbet af dagen, at putte hende så snart hun viser træthedstegn osv. Men sommetider skriger hun meget voldsomt når vi feks. kommer hende i sin voksipose og ud i barnevognen, ofte falder hun i søvn, men hun kan have et "anfald" som sommetider varer 10 min hvor hun bare skriger og skriger...
Synes alle babyer jeg oplever er så milde og slet ikke græder i samme græd som vores datter.. Ja der var en fra min mødregruppe som sagde: "hold da op, har aldrig hørt en baby skrige så meget" og det gør mig ret ked af det, for synes min kæreste og jeg gør vores bedste hele tiden men synes altid hun har virket utilfreds ret hurtig....
Venlig hilsen
Sommerfugl