Brev:
Tandbørsning - med skrig og skrål
3. august 2010
Alder:
23 mdr.
Tandbørsning - med skrig og skrål
Kære Helen
Håber du har nydt din sommerferie i det gode vejr :-)
Jeg har et par emner som jeg har brug for råd omkring. Jeg sender dem i seperate mail (det vil du vist helst have :-))
Vores datter er nu 23 mdr. og vi har en ikke så hyggeligt tandbørsnings seance om aftenen inden sengetid - nogle gange også om morgenen.
Hun ligger på puslebordet når vi skal børste. Vi fortæller hende at nu skal vi snart børste tænder med "børstetrolden" - hun får børsten i hånden selv til og starte med - bider mest bare i den. Vi har også prøvet og sidde op med hende, men det er endnu mere besværligt.
Men men vi skal jo have børstet hendes fine tænder og vi må derfor tage over og gøre det for hende da hun ikke selv kan endnu.
Hun VIL ikke - hun vender sig væk fra os om på siden, skriger og vrider sig voldsomt. Det er stort set umuligt og komme til det på en hyggeligt måde og hun SKAL jo have børstet dem. Vi må ofte holde hendes arme fast for at kunne komme til - hvilket ikke føles særligt rart for os og skal gøre.
Vi har prøvet og skiftes til og gøre det hver for sig men også sammen, hvor den ene børster og den anden f.eks blæser sæbeboler imens - for at aflede, det hjælper lidt, men det kan jo vi ikke gøre hver dag på sigt.
På et tidspunkt må vi skære igennem og sige at nu skal vi altså have børstet dem :-)
Jeg er begyndt og fortælle lidt om klarer børstningen fremadrettet og hvad gør vi forkert?
Hilsner L´s Mor