Kunsten at gå

19. maj 2010

Kategori:
Alder:
13 mdr.

Kunsten at gå

Hej Helen.

Som tiden dog er gået - Vores datter og dejlige lillesøster har rundet sin 1-års fødselsdag :-)
Hun stortrives både hjemme og i vuggestuen. Hun sover og spiser helt efter "bogen" og er for det meste en glad, charmerende og fræk lillesøster.

Og nu til min undring. Hun har fra starten været meget hurtig motorisk. Hun kravlede da hun var 6 mdr. Derfor forventede vi nok, at hun ville være på 2 ben relativt hurtigt. Men det har virkelig ladet vente på sig. Hun er nu 13 mdr. og foretrækker stadigvæk at komme rundt på alle fire. Hun kan sagtens gå uden støtte - men gør det kun når hun "opfordres til det - dvs. hvis hun f.eks går fra mor til far, hvor vi verbalt roser ...

Annonce

... og opfordrer hende. Resten af tiden dykker hun ned på knæ - og så får den for fulde gardiner rundt i huset.

Hun er en mester i at bestige ting - stole, borde, trapper. Så jeg tænker ikke, at hun motorisk er "sløv" eller forsigtig - tværtimod - hun holder os fint beskæftiget, når hun glad står og vinker oppe i sofaen o.lign. :-)

Det undrer mig dog, at hun stadigvæk foretrækker at kravle, når hun fint mestrer at gå.
Det skal siges, at hun elsker at gå tur - f.eks. i haven, hvor hun holder én i hånden, og det går bare derudaf. Når vi diskret slipper hendes hånd - ja så fortsætter hun på alle fire.

Hvad tænker du om det... skal hun kravle ind i børnehaven, når den tid kommer...

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Akupunktur

Der findes mange former for akupunktur. Oprindeligt er akupunktur en gammel kinesisk behandlingsform, som går ud på, at man ved at sætte nåle ind forskellige steder i kroppen, blandt andet kan bedøve eller lindre smerte.

Behandlingen har været brugt i mange tusinde år. Det er en behandling, der baserer sig på en holistisk opfattelse af kroppen og hvor man med nåle regulerer energiblokeringer i kroppen.

Akupunktur er blevet mere og mere almindeligt at bruge i...

Læs mere i Babylex

Sove ude

Helt små børn skal man være forsige med at lade sove ude i barnevogn. En tommelfingerregel er, at spædbørn ikke bør sove ude, før de har genvundet deres fødselsvægt og vægten skal være mere end 3000g.

At sove ude om sommeren er enkelt. Stil barnevognen i skyggen og hold øje med dit barns temperatur ved at mærke det i nakken. Dit barn vil nyde at stå under et træ og se vinden i bladende. Et insektnet kan yde god beskyttelse mod insekter, men brug det kun, hvis der er insekter.

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og opdragelse, som giver dig praktiske råd til alt det, der er så svært.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen.

Tusind tak for nogen rigtig gode svar! Det er rart at kunne søge råd herinde og se man ikke er den eneste i verden med problemer.

Mor til pige på 6 måneder