Brev:
Kunsten at gå
19. maj 2010
Alder:
13 mdr.
Kunsten at gå
Hej Helen.
Som tiden dog er gået - Vores datter og dejlige lillesøster har rundet sin 1-års fødselsdag :-)
Hun stortrives både hjemme og i vuggestuen. Hun sover og spiser helt efter "bogen" og er for det meste en glad, charmerende og fræk lillesøster.
Og nu til min undring. Hun har fra starten været meget hurtig motorisk. Hun kravlede da hun var 6 mdr. Derfor forventede vi nok, at hun ville være på 2 ben relativt hurtigt. Men det har virkelig ladet vente på sig. Hun er nu 13 mdr. og foretrækker stadigvæk at komme rundt på alle fire. Hun kan sagtens gå uden støtte - men gør det kun når hun "opfordres til det - dvs. hvis hun f.eks går fra mor til far, hvor vi verbalt roser og opfordrer hende. Resten af tiden dykker hun ned på knæ - og så får den for fulde gardiner rundt i huset.
Hun er en mester i at bestige ting - stole, borde, trapper. Så jeg tænker ikke, at hun motorisk er "sløv" eller forsigtig - tværtimod - hun holder os fint beskæftiget, når hun glad står og vinker oppe i sofaen o.lign. :-)
Det undrer mig dog, at hun stadigvæk foretrækker at kravle, når hun fint mestrer at gå.
Det skal siges, at hun elsker at gå tur - f.eks. i haven, hvor hun holder én i hånden, og det går bare derudaf. Når vi diskret slipper hendes hånd - ja så fortsætter hun på alle fire.
Hvad tænker du om det... skal hun kravle ind i børnehaven, når den tid kommer...