Leg i køkkenet

13. april 2010

Kategori:
Alder:
18 mdr.

Leg i køkkenet

Kære Helen

Vores lille dejlige dreng er nu 18 mdr, og er er et rigtig lille livsstykke, der er aktiv og og nysgeriig på verden. Han stortrives i vuggestuen og alle vi kender samt personalet i vuggestuen fortæller os ofte at hvor er han bare en glad dreng der er fuld af spillopper og det er jo bare så dejligt for os forældre.

Jeg har et stykke tid nu dog gået og tænkt lidt over min søns begejstring for køkkenet / alle køkkensager som startede da han var 8-9 mdr. Normalt synes jeg at have hørt at det er en fase de kommer i hvor gryder, potter og pander er spændende men at det aftager igen, dog bare ikke her.

Min søn er meget facineret af alle mine køkkensager. Når vi kommer hjem fra vuggestuen er det første han gør når vi kommer ind af døren at gå hen og åbne skabe og skuffer og tage eks. en gryde, en skål og piskeris/grydeske ud og så skal der ellers laves mad:-) det er sødt og sjovt at se hvordan han rører rundt og man kan virkelig se han efterligner det han har set mig gøre. Jeg ...

Annonce

... har meget svært ved at få hans opmærksomhed nogen gange, han er helt optaget af legen og har virkelig en en god fantasi af hans alder må jeg sige og, men også hans måde at imitere mig gør han virkelig godt.

Han elsker når jeg sætter mig hen og vi lader som om jeg "smager på retterne" og hjælper ham med at lave maden. Vi har lavet et hjørne i køkkenet som er hans plus hans egen skuffe med alverdens køkkenting både rigtige og plastic, da vi jo kan se han bare er så optaget af at lege i køkkenet. Også i vuggestuen har de nævnt hans begejstring for plastickøkkentingene.

Mit spørgsmål er om du mener det er normalt?? Jeg har nemlig ikke oplevet eller hørt om andre børn der er SÅ optaget af at lege med køkkenting, men jeg tænker at det vil være en god ide at begynde at lade ham være med til at forberede den rigtige mad eks. hjælper mig med at røre i farsen, få lidt dej i en skål når jeg bager osv.

Håber at høre din mening på mit måske lidt anderledes spørgsmål:-)

Kærlig hilsen Majbritt

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

Lange putninger - 15 måneder

Hej Helen Jeg skriver til dig, fordi vi har kæmpet med aftenuro og lange...

9. marts 2024 | Sovevaner | 17 mdr.

Sove i egen seng - 17 mdr.

Hej Helen, Tak for dit svar til min forrige besked angående vores søn som...

2. februar 2024 | Kost og ernæring | 17 mdr.

Tynd mave?

Hej Helen. Vores datter på 17 måneder har ofte meget tynd afføring, og...

15. januar 2024 | Opdragelse | 21 mdr.

Rutiner og weekend

Kære Helen Tak for dit svar og gode råd angående mad og svingende appetit....

13. januar 2024 | Sovevaner | 15 mdr.

Tidlige morgener - 15 mdr.

Kære Helen Jeg skriver til dig fordi jeg håber du kan hjælpe et par...

Annonce

Viden om børn:

Jordemoder

En jordemoder er uddannet til at hjælpe gravide, fødende og nye familier. Når du bliver gravid, så skal du i første omgang kontakte din læge. Lægen vil herefter automatisk sørge for at give besked til dit fødested, og dermed en jordemoder, som så vil indkalde dig til undersøgelse.

Som gravid er du, så vidt det er muligt, tilknyttet een jordemoder i hele graviditetsforløbet. Du (og din partner) vil blive kaldt til samtale og undersøgelser løbende gennem hele graviditeten, og I...

Læs mere i Babylex

Uld til børn

En gammel tommelfingerregel lyder, at alle de måneder, som ender på "r", kan uld være en fordel - det vil sige september, oktober, november, december, januar og februar.

Uld har mange fordele:

- Det har blandt andet en rigtig god isoleringsevne, så det hjælper dit barn med at holde sig varm. Uld består af ca. 20 procent fibre og 80 procent luft, og det gør, at ulden isolerer rigtig godt.

- Det kan absorbere 30-40 procent af sin egen vægt i væske. Det...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om børn og søvn som er sprængfyldt med praktiske råd om hvordan du får dit barn til at sove.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

1000 tak for dine altid gode råd, det har virkelig hjulpet os til at få styr på hverdagen.

Tak fra mor til dreng på 5 måneder.