Brev:
Leg i køkkenet
13. april 2010
Alder:
18 mdr.
Leg i køkkenet
Kære Helen
Vores lille dejlige dreng er nu 18 mdr, og er er et rigtig lille livsstykke, der er aktiv og og nysgeriig på verden. Han stortrives i vuggestuen og alle vi kender samt personalet i vuggestuen fortæller os ofte at hvor er han bare en glad dreng der er fuld af spillopper og det er jo bare så dejligt for os forældre.
Jeg har et stykke tid nu dog gået og tænkt lidt over min søns begejstring for køkkenet / alle køkkensager som startede da han var 8-9 mdr. Normalt synes jeg at have hørt at det er en fase de kommer i hvor gryder, potter og pander er spændende men at det aftager igen, dog bare ikke her.
Min søn er meget facineret af alle mine køkkensager. Når vi kommer hjem fra vuggestuen er det første han gør når vi kommer ind af døren at gå hen og åbne skabe og skuffer og tage eks. en gryde, en skål og piskeris/grydeske ud og så skal der ellers laves mad:-) det er sødt og sjovt at se hvordan han rører rundt og man kan virkelig se han efterligner det han har set mig gøre. Jeg har meget svært ved at få hans opmærksomhed nogen gange, han er helt optaget af legen og har virkelig en en god fantasi af hans alder må jeg sige og, men også hans måde at imitere mig gør han virkelig godt.
Han elsker når jeg sætter mig hen og vi lader som om jeg "smager på retterne" og hjælper ham med at lave maden. Vi har lavet et hjørne i køkkenet som er hans plus hans egen skuffe med alverdens køkkenting både rigtige og plastic, da vi jo kan se han bare er så optaget af at lege i køkkenet. Også i vuggestuen har de nævnt hans begejstring for plastickøkkentingene.
Mit spørgsmål er om du mener det er normalt?? Jeg har nemlig ikke oplevet eller hørt om andre børn der er SÅ optaget af at lege med køkkenting, men jeg tænker at det vil være en god ide at begynde at lade ham være med til at forberede den rigtige mad eks. hjælper mig med at røre i farsen, få lidt dej i en skål når jeg bager osv.
Håber at høre din mening på mit måske lidt anderledes spørgsmål:-)
Kærlig hilsen Majbritt